دکوراسیون اداری فیتکو

طراحی دکوراسیون اداری  و سازماندهی فضاهای اداری علاوه بر پاسخگویی به نیازهای عملکردی می تواند پاسخی باشد برای تامین نیاز آسایشی کارکنان یک دفتر اداری که بخش بزرگی از زمان خود را در این فضا به کار و فعالیت مشغول می باشند و در صورت وجود طراحی حرفه ای که تمامی ابعاد آسایشی، سازماندهی، المان های زیبایی شناسی و . . . را بهمراه داشته باشد می توان از بودن در این فضا لذت و حداکثر راندمان را توقع داشت.

مشتریشرکت فیتکو
مکانتهران-خیابان بهشتی
تاریخ تکمیلاردیبهشت 1397
متراژ260 متر

در طراحی دکوراسیون اداری به ابعادی شامل آسایش، سازماندهی مناسب، المان‌های زیبایی شناسی و ایجاد فضایی پویا و خلاق توجه داشته باشید.
در این پروژه بعد از صحبت با کارفرما و همگام با نیازهای ایشان که نیاز به یک دکوراسیون اداری استارت آپی در بخش کارمندان ( workspace )  و فضای تفریح و استراحت برای زمان‌های فارغ از کار داشتند فضا به بخش‌هایی مجزا سازماندهی شد که بخش اعظم تفکیک فضایی با تغییر متریال کف و چیدمان فلاور باکس‌های چند منظوره صورت گرفت.
فضای باز ( open space) و استارت آپی بخش کارکنان به گونه‌ای می‌بایست طراحی می‌شد که حریم شخصی را رعایت نماید و در عین حال دسترسی بصری جهت ایجاد تعاملات تیمی را برقرار نماید.
دکوراسیون فضای استارت آپی به گونه‌ای انجام شد که علاوه بر نیاز فوق بتوانیم از جانمایی میزکار تیمی (یا میز قهوه) در اصلاح بهره ببریم و این امکان بر صمیمیت فضایی تاثیر گذار بود.
تعریف فضایی برای میز بیلیارد برای زمان های استراحت ایده‌ای بود که کارفرمای این پروژه به دنبال آن بود و با پیشنهاد گروه معماری آرامو دیزاین مبنی بر انعطاف پذیر نمودن فضا توسط میز بیلیارد دو منظوره که بتواند فضای غذاخوری را هم تامین نماید، تبدیل به فضایی بهینه و عملکردی شد که با استقبال کارفرما همراه بود.
استفاده از فلاور باکس‌های چند منظوره که بتوانند علاوه بر تهویه مطبوع هوا نیاز عملکردی کارفرما را که نیاز به فضایی برای آرشیو داشتند را پاسخگو باشند در این فضا بسیار تاثیر گذار بود.
پلان این فضا شامل سه بخش فضای باز کارکنان، فضای مدیریتی و فضاهای عملکردی مرتبط با آن و فضای ارتباط دهنده آنها می
باشد.
فضای آرشیو و بایگانی جهت نگهداری اطلاعات و مدارک اداری مرتبط با هر بخش با طراحی در جداره‌ها، فضایی بهینه و عملکردی را ایجاد و از کوچک شدن فضا جلوگیری نمود.

سایر فضاهایی که نیاز به سکوت و تمرکز بالا داشتند توسط پارتیشن‌های شیشه‌ای تفکیک شدند و مزیت پارتیشن‌های ترانسپرنت شیشه‌ای به انواع دیگر آن ایجاد فضایی باز و بزرگ بود که یکی از خواسته‌های کارفرما را شامل می‌شد و ارتباط بصری به تمام فضای اداری را میسر می‌کرد.

تفکیک فضای سیرکولاسیون حرکتی با تغییر متریال کف علاوه بر جذابیت فضا بر خوانایی آن افزود و بخش‌هایی مجزا را سازماندهی کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *