طراحی و اجرای شرکت آراز شیمی

دکوراسیون داخلی پروژه مسکونی اقدسیه به سبک نئوکلاسیک طراحی و اجرا شد کارفرمای محترم این پروژه یک خانواده سه نفره بودند که به همراه پدربزرگ زندگی می‌کردند. از آنجائیکه یک طراحی خوب می‌بایست به فعالیت‌های تک تک خانواده جوابگو باشد طی نشست‌هایی که صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که در پلان موجود باید تغییراتی ایجاد شود.

مشتریشرکت آراز شیمی
مکانتهران-سئول
تاریخ تکمیلآذر 1396
متراژ570 متر

در این پروژه قرار بود که با تغییر دکوراسیون اداری و چیدمان قبلی و  اضافه و کم نمودن المان‌های موجود به فضایی متناسب با نیاز فعلی کارفرما دست پیدا کنیم. اما در هنگام بازدید با ضعف‌هایی در پروژه مواجه شدیم که در گام اول تلاش کردیم پاسخ مناسب و مشاوره مطلوبی برای آنها داشته باشیم.
یکی از نقاط ضعف پروژه وجود پارتیشن‌هایی بود که مانع از ورود نور می‌شد که از قویترین المان‌های معماری محسوب می‌شود و مورد بعدی انتخاب رنگ نامناسب فضا بود البته بسیار تلاش شده بود که اکسسوری‌های موجود در هارمونی با هم باشند اما به هدف و نکته اصلی که آسایش، نورگیر بودن فضا و کیفیت فضایی بود توجهی نشده بود.‌
از سوی دیگر کارفرما به شدت تاکید داشت که از مبلمان موجود استفاده گردد.
با توجه به موارد فوق ما در گروه معماری آرامو دیزاین تلاش کردیم تا با استفاده حداکثری از آبجکت‌های موجود و با ترکیب آنها با مصالح جدید به طرحی دست یابیم که هم خواست کارفرما را پاسخگو باشیم و هم اینکه کیفیت و آسایش فضایی که به دنبال خود افزایش راندمان کاری را منتج می‌گردد به سطح بالایی ارتقاء بخشیم.

راهکارهایی برای رفع نقاط ضعف

از راهکارهایی که برای این فضا استفاده شد جابجایی پارتیشن‌ها و استفاده حداکثری از متریال شیشه و همچنین ترکیب نمودن رنگ روشن مصالح جدید به طراحی فضا بود که توانست نور مطلوبی را به داخل فضا تزریق نماید.
استفاده از فضای سبز در دیزاین داخلی فضا که به ایجاد فضایی خلاق کمک می نماید از دیگر موارد رعایت شده در طراحی دکوراسیون این پروژه بود.

مبلمان اداری

مبلمان اداری عناصری هستند که در ادامه دکوراسیون اداری تکمیل کننده آن است و می تواند با هارمونی کل فضا انسجام سازمان را به همراه داشته باشد. بنابراین در انتخاب مبلمان اداری می بایست به دکوراسیون فضا، سبک آن و در کل استراتژی طرح را مد نظر قرارداد.

علاوه بر زیبایی بصری و خلق فضای اداری لوکس انتخاب درست و حرفه ای مبلمان اداری می تواند به آسایش و راحتی فعالیت کارمندان بیانجامد و راندمان کاری سازمان را افزایش داد.

از دیگر مزیت های انتخاب درست و حرفه ای مبلمان اداری بهینه شدن فضا و استفاده حداکثری و مفید فضا می باشد.

برای انتخاب درست مبلمان چه معیارهایی مهم هستند؟

  • انتخاب درست ابعاد میزهای اداری:
    که این مهم با بررسی مساحت کلی فضا، فعالیت هایی که پرسنل یا مدیران انجام می دهند بعنوان مثال به سطح کار بزرگ نیاز دارند یا اینکه یک میز کوچک با سطح کار کم نیز پاسخگو می باشد و نوع فعالیت ( کارهای اشتراکی (team work) یا کارهای انفرادی ) می تواند صورت گیرد.
  • جنس و استحکام میزها:
    جنس و استحکام میزها باید به گونه ای باشد که کاربر آن به راحتی بتواند از آن استفاده کند.
  • فرم و سبک میزها:
    در این مورد اگر دکوراسیون داخلی شما از سبک خاصی تبعیت می کند بعنوان مثال خیلی از کارفرما ها برای جذب مشتریان و نشان دادن عظمت و شکوه سازمان خود علاقمند به سبک کلاسیک برای دیزاین سازمان خود هستند که این سبک میزهای متناسب به خود را دارد و می تواند با انتخاب درست انسجام و هارمونی خوبی به سازمان ببخشد و همچنین برای سایر سبک ها مثل مدرن و مینیمال می توان از میزهای ساده ی پایه فلزی استفاده کرد.
  • رنگ میز
    انتخاب رنگ درست بسیار مهم و تاثیر گذار است رنگ المان بسیار قوی است که اگر درست انتخاب شود می تواند بسیاری از نقاط ضعف را به قوت تبدیل کند و متاسفانه در صورت انتخاب نادرست تاثیرات منفی به همراه داشته باشد.

2 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *