دکوراسیون داخلی شرکت پایا طب

مشتریشرکت پایا طب
مکانتهران- میرداماد
تاریخ تکمیلتیر 1399
متراژ120 متر

طراحی پروژه دکوراسیون داخلی اداری میرداماد براساس اصول معماری، زیبایی شناسی و با هدف ارتقای کیفیت فضایی در گروه معماری آرامو دیزاین انجام شد. پروژه دکوراسیون داری فوق شرایط اولیه مطلوبی نداشت و انجام فعالیت اداری در آن به هیچ عنوان ممکن نبود و یکی از دلایل اصلی آن عدم تعریف فضایی برای استقرار پرسنل اداری بود.

مراحل انجام کار
• تعریف و شناسایی نیاز کارفرما
• طراحی آلترناتیو های مختلف
• طراحی سه بعدی فضاها

تعریف و شناسایی نیاز کارفرما

در این مرحله بعد از بازدید از پروژه طی نشستی که با کارفرما صورت گرفت توانستیم به نیازهای دقیق کارفرما و انتظارت ایشان از طراحی و اجرای دکوراسیون اداری دست پیدا کنیم. این نشست‌ها از اتفاقات بسیار مهم و کاربردی در طراحی هر پروژه است که گروه معماری آرامو دیزاین با تاکید ویژه‌ای که روی آن دارد تاکنون توانسته است نتایج بسیار مطلوبی را میسر نماید.

طراحی آلترناتیوهای مختلف

در این مرحله با توجه به شناخت نیاز کارفرما گام اول طراحی که ترسیم و طراحی آلترناتیوهای مختلف می‌باشد شروع می‌شود. در این مرحله حداقل با 3 آلترناتیو متفاوت که هر کدام دارای نقاط ضعف و قوت متفاوتی هستند طراحی می شود.‌
بررسی و تحلیل نقاط ضعف و قوت هر پلان و شناساندن آنها به کارفرما، تصمیم گیری برای انتخاب پلان بهینه را برای کارفرما تسهیل می‌کند و کافرما با دیدن آلترناتیو‌های مختلف و رد اولویت‌های پایین‌تر با اطمینان بیشتری می‌تواند پلان نهایی را اتخاب نماید.

طراحی سه بعدی فضاها

بعد از تعیین جانمایی‌ها و تعریف فضایی اداری که یکی از گام‌های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی اداری می‌باشد که در آن سیرکولاسیون فضایی و دسترسی به فضاها مشخص می‌شود و یکی دیگر از موارد مهم در آن اهمیت به ورود نور طبیعی در هر فضا است که در جانمایی‌های دو بعدی امکان ورود نور طبیعی به هر فضا کاملا مشخص می‌شود و در این مرحله با تغییر و جابجایی فضا ها می توان طراحی را به سمتی پیش برد که امکان نورگیری برای تمام فضاها میسر شود.
در طراحی سه بعدی تاکید بر زیبایی شناسی فضا، ایجاد هارمونی در فضا که یکی از معیار مهم در طراحی است می‌باشد. انسجام در طراحی و فضا از دیگر المان‌های مهم در طراحی می باشد که نبود هر کدام از آنها می‌تواند اختلال در طراحی ایجاد نماید.

یک طراحی حرفه‌ای در دکوراسیون داخلی اداری می‌تواند به ارتقای کیفی فضاهای آن منجر شود طراحی خوب و حرفه‌ای می تواند فضای خلق نماید که به افزایش راندمان و رضایت شغلی کارمندان شرکت کمک کند.
طراحی حرفه‌ای می‌تواند احساس تعلق را در پرسنل ایجاد کند و به دنبال آن کارمندان با علاقه‌ی بیشتری وارد فضای اداریی می‌شود که به آن تعلق دارند و این یکی از راه‌هایی ست که مدیران شرکت‌ها به دنبال آن هستند.

طراحی بهینه

یک طراحی مناسب به صورت بهینه از فضا استفاده می‌کند باید مواظب باشیم و بهینه بودن را به معنای جانمایی حداکثری میزهای کارشناسی ندانیم در واقع یک طراح حرفه‌ای باید به فضای رفت و آمد، سرانه مناسب فضایی و تهویه مناسب تسلط داشته باشد و تمام آنها را در طراحی در نظر بگیرد.

ایجاد جدارهای شفاف علاوه بر محرمیت و تعریف فضایی مناسب می تواند به دلباز تر شدن و بزرگ تر شدن بصری فضا کمک نماید. یکی دیگر از مزیت‌های جداره‌های شفاف امکان استفاده از نور طبیعی در عمق‌های بیشتری از فضا که نور مناسبی ندارند است که به خوبی آن را میسر می‌نماید.

توجه به انتخاب متریال در طراحی دکوراسیون اداری از دیگر الزامات این فضاها محسوب می‌شود انتخاب متریالی که بتواند انتقال صدا را به حداقل برساند می‌تواند آسایش بیشتری را برای کاربران فضا فراهم کند. نورپردازی و انتخاب چراغ‌هایی که خیرگی ایجاد نکرده و بتواند نور عمومی مناسبی را در کل فضا ایجاد کند از مزیت‌های یک دکوراسیون اداری حرفه‌ای محسوب می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *