بازسازی اداری

بازسازی اداری کوه نور با هدف خلق فضایی بهینه، کاربردی و لوکس و با بهمراه داشتن استاندارهای کیفیه ما در گروه معماری آرامو دیزاین واگذار شد. با توجه به فعالیت‌هایی که در این پروژه صورت می‌گرفت پلان پروژه می بایست به گونه‌ای تعریف می‌شد که از عایق صوتی مناسبی برخوردار باشد این خواسته ما را برآن داشت که به سمت پلان بسته برویم.

مشتریشرکت کوه نور
مکانتهران-مرزداران
تاریخ تکمیلآبان1401
متراژ75 متر
در گام اول مانند همه پروژه‌هایی که در گروه معماری آرامو دیزاین انجام می‌شود تلاش کردیم با آلترناتیوهای متفاوت در نقشه‌های دو بعدی به بهینه‌ترین حالت جانمایی اتاق‌ها و فضاهای کاری دست پیدا کنیم که در این پروژه با 6 آلترناتیو توانستیم به پلان بهینه برسیم.

اجرای پروژه اداری

برای اجرای این پروژه در گام اول تعویض پنجره ها را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم به سکوت بیشتر فضا که قرار بود فعالیت هایی مثل مشاوره در آن صورت گیرد دست یابیم. برای بازسازی این پروژه چون سن بنا بالا بود تعویض و تعمیر لوله های آب ساختمان از الزامات بود. چیزی که در بازسازی بسیار مهم است بازسازی و بهسازی زیر ساخت‌های ساختمان و آپارتمان‌ها است.

از موارد دیگر کابل کشی های جدید هم جهت نوسازی و هم برای نورپردازی جدید پروژه که طراحی شده بود الزام داشت. بازسازی اداری این پروژه حجم بسیار زیاد کابل و سیم کشی و ایجاد نظم در دکوراسیون اداری باعث شد به سمت کابل کشی از کف برویم تا بعد از اجرای پروژه آشفتگی بصری وجود سیم ها از جذابیت پروژه کم نکند.

انتخاب متریال‌ها در این پروژه به گونه ای انجام شد که بتواند در کنار کارایی و زیبایی، به عایق بودن صوتی فضا نیز کمک کند.

بعنوان مثال متریال کف در این پروژه، موکت انتخاب شد که بتواند عایق مناسبتری برای کل پروژه باشد.

یا در بحث کارایی بهتر در فضاسازی این پروژه از پارتیشن‌های ششه‌ای استفاده شد که بتواند نور را به اعماق بیشتری از فضا منتقل نموده و فضای روشن تر و  دلبازتری را خلق نماید.

طراحی و اجرای اتاق مدیریت

این پروژه از فضای کوچکی برخوردار بود و تصمیمات غیر حرفه‌ای در انتخاب فرم و رنگ متریال باعث شده بود فضای پروژه کوچک‌تر از حد واقعی خود به نظر برسد .

قبل از طراحی و اجرا

همانطور که میبینید فضا به دلیل انتخاب نادرست تاریک و خیلی کوچک دیده می‌شود در حالی که تیم آرامو دیزاین با اضافه کردن کمد در کل دیوار پشت توانست فضای دلبازتر و بزرگتری را به لحاظ بصری اجرا کند.

اتاق مشاور اول

برای این اتاق که معمولا جلسات حضوری ۴ نفره در آن برگزار می‌شد از درهای آکوستیک برای عایق صوت استاده شد و برای بزرگتر شدن فضا رنگ‌های روشن به کار گرفته شد.

اتاق مشاور دوم

وجود این اتاق به گونه‌ای بود که اگر با دیوار کناف یا تیغه چینی سنتی فضاسازی می‌شد فضای انتظار که در ادامه عکس‌های بازسازی آن را می‌بینیم به طور کامل خالی از نور طبیعی می‌شد و تاریک و کوچک‌تر از حد واقعی خود به نظر می‌رسید بنابراین برای فضا سازی این اتاق از دیوار ششه‌ای کمک گرفتیم و در کناز جذابیت فوق العاده‌ای که با طراحی حرفه‌ای گروه معماری آرامو دیزاین همراه بود توانست نور طبیعی را به فضای انتظار دعوت کند.

فضای انتظار

در این فضا قرار بود ۳ یا ۴ منشی جانمایی شود و برای حد اقل ۶ نفر مراجعه کننده فضای نشستن در نظر بگیریم که فقط با یک طرح درست این مهم میسر می‌شد. در نتیجه برای جانمایی فضای منشی از کانتر بزرگ و کشیده با لوگوی کارفرما و برای فضای انتظار از نیمکت متصل به دیوار کمک گرفتیم و توانستیم به این مساله پاسخ درستی داده باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *