انواع دکوراسیون اداری چیست

 

مشتریشرکت کیمیا گستر
مکانتهران- برج ملت
تاریخ تکمیلبهمن 1401
متراژ200 متر

در پاسخ به سوال انواع دکوراسیون اداری چیست اگر بخواهیم به صورت حرفه‌ای جوابگو باشیم باید عنوان کنیم که هر پروژه‌ای با توجه به چالش‌هایی که در سایت پروژه (مکان پروژه) وجود دارد و همینطور انتظاری که کاربر و استفاده کننده فضا از طراحی داخلی و دکوراسیون آن دارد نوع طراحی و دکوراسیون مشخص خواهد شد.
بنابراین انتخاب و طرح از پیش تعیین شده هیچ وقت نمی‌تواند پاسخ درستی به طراحی و دکوراسیون داخلی پروژه اداری شما باشد.
توجه به این نکته بسیار مهم است که طراحی داخلی کاملا علمی بوده و پیشنهادهای طراحی در فضای پروژه بر مبنای علم طراحی صورت می‌گیرد و واژه دکوراسیون اداری زیر مجموعه آن می‌باشد و یک طراح داخلی توان اجرای دکوراسیون مناسب فضای شما را دارد اما برعکس آن همیشه صادق نیست و یک دکوراتور که عموما کارهای پوششی فضا را انجام می‌دهد معمولا از علم طراحی داخلی برخوردار نیست.

 

منشا کانسپت

منشا کانسپت در این پروژه وجود ستون و کانال‌های زیاد در اتاق کنفرانس روم بود.
بعد از تخریب اولیه در این پروژه  ما به چهار ستون و کانال تاسیساتی برخورد کردیم که  می توان گفت اتفاق بسیار بدی در فضای کنفرانس بودم و اتفاقی  که در پلان رخ میداد به شکل زیر بود.
در این زمان کارفرما ایران نبودند و اتفاقات طراحی به شکل ویدئو برای ایشان ارسال می‌شد.

همانطور که در ویدئو مشاهده می‌شود وضعیت موجود اصلا مناسب نبوده و به هیچ عنوان نمی‌تواند پاسخگوی اتاق کنفرانس باشد. و حل این مشکل که از دید کاربر فضا (کارفرما) غیرممکن بود برای ما منشا کانسپت بود.

حال می‌پردازیم به کانسپت فضا:

همانطور که واضح است کانسپت طراحی در این فضا حل ستون و کانال‌هایی بود که در این فضا مستقر بوده و امکان تخریب  و حذف آنها وجود نداشت.
ایده‌هایی هر چند کم برای حل این مشکل به ذهنمان می‌رسید اما ما در گروه معماری آرامو دیزاین به دنبال ایده‌ای بودیم که بتواند با راهکار خلاقانه هم این اتفاقات ناخوشایند را کاور کند و هم خود بتواند یک المان زیبایی شناسی محسوب گردد.‌
با توجه به تفکرات و اهداف فوق به پلان و طرح زیر دست یافتیم.

همانطور که در فیلم اشاره شد و مشاهده کردیم پلان نامطلوب این پروژه به یک پلان خوب و با معیارهای زیبایی شناسی تبدیل شد که با استقبال بسیار خوب کاربر فضا (کارفرمای محترم) مواجه شد.
بنابراین در این پروژه مانند تمام پروژه هایی که در تیم معماری آرامو دیزاین اتفاق می‌افتد طراحی مطابق با شرایط سایت پروژه و با هدف بهبود و ارتقا کیفیت فضایی صورت می‌گیرد.

فضای منشی و انتظار

در این فضا به دلیل نقشه‌های موجود در فضا تلاش شد میز منشی در قسمت ورودی و نزدیک ترین مکان به درب ورودی باشد و از طرفی ارتباط بصری خوبی با سایر فضاها داشته باشد.
رنگ‌های استفاده شده در این فضا نشانگر هویت سازمانی شرکت می‌باشد که در یکی از بهترین مکان‌ها برای پرزنت و معرفی سازمان استفاده شد.

طراحی و دکوراسیون اتاق مشاور

از این فضا دو کاربر با عنوان مشاورین سازمان استفاده می‌کردند که با توجه به سایر قسمت‌های پروژه و در راستای همخوانی با کل پروژه دیزاین و طراحی شد.

طراحی و دکوراسیون اتاق مدیریت

یکی از چالش‌های اتاق مدیریت هندسه‌ی نامناسب فضا بود که با یک اتاق به شکل مستطیلی با طول زیاد  مواجه بودیم و این دلیل بهانه ای شد برای استفاده از آینه در یکی از جداره‌های اتاق که بتوانیم عمق بیشتری به فضا داده و به لحاظ بصری عرض اتاق را بزرگتر کنیم.

طراحی و دکوراسیون اتاق مدیریت

یکی از چالش‌های اتاق مدیریت هندسه‌ی نامناسب فضا بود که با یک اتاق به شکل مستطیلی با طول زیاد مواجه بودیم و این دلیل بهانه‌ای شد برای استفاده از آینه در یکی از جداره‌های اتاق که بتوانیم عمق بیشتری به فضا داده و به لحاظ بصری عرض اتاق را بزرگتر کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *