نورپردازی در دکوراسیون داخلی-آرامودیزاین


طراحی دکوراسیون داخلی منزل

طراحی دکوراسیون داخلی منزل در شرکت معماری آرامو دیزاین چگونه انجام می‌شود؟
تیم تخصصی آرامو دیزاین متناسب با نیاز و خواست هر کارفرما، پروسه‌ی زیر را طی می‌کند.
1. بازدید از محل پروژه توسط کارشناسان حرفه ای
2. لیست کردن نیازها و علایق کارفرما
3. بررسی علایق و رویاهای کارفرما و شناخت بهتر آنها با تست‌های رفتار شناسی جهت ارائه پیشنهادات حرفه‌ای و علمی ویژه هر شخص
4. امکانات موجود بررسی نقاط ضعف و قوت فضای موجود
5. تطبیق علایق و امکانات و پیشنهاد ممکن‌ترین راه حل
6. طراحی سه بعدی
7. اجرای دکوراسیون داخلی
7.1. تهیه برنامه زمان‌بندی
7.2. برآورد حدودی هزینه‌های پروژه

بازدید از محل پروژه توسط کارشناسان حرفه‌ای

بعد از تماس با گروه معماری آرامو دیزاین و تعیین قرار ملاقات، بازدید از پروژه صورت می‌گیرد و برداشت‌های اولیه و عکس‌های مورد نیاز جمع‌آوری می‌شود و طی آن محل دقیق فضاها، بازشوها، تاسیسات و . . . برداشت و ثبت می‌شود.

لیست کردن نیازها و علایق کارفرما

در اولین نشستی که با کارفرما صورت می‌گیرد که می‌تواند در همان بازدید اولیه سر پروژه باشد یا اینکه در زمان دیگر، آندسته از نیازها و خواست‌های کارفرما که به صورت واضح بیان می‌شود ثبت شده و تلاش می‌کنیم شناخت اولیه‌ای از روحیات کارفرما کسب نماییم.
در این جلسه در خصوص سبک‌ها، رنگ و تکنیک‌های رنگ‌بندی در دکوراسیون، میزان هزینه‌ای که برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل در نظر گرفته است و غیره صحبت می‌کنیم.

بررسی علایق و رویاهای کارفرما

بررسی علایق و رویاهای کارفرما و شناخت بهتر آنها با تست های رفتار شناسی جهت ارائه پیشنهادات حرفه‌ای و علمی ویژه هر شخص
در این گام که از مهمترین مراحل در روند اجرای دکوراسیون حرفه‌ای در گروه معماری آرامو دیزاین محسوب می‌شود کارفرما با اطلاعاتی که در مرحله قبل به دست می‌آورد می‌تواند به بیان واضح‌تری از نیاز خود بپردازد و خانه‌ای که به دنبال آن است را به تصویر بکشد.
این مرحله کمک می‌کند که بتوانیم علایق و رویاهای کارفرما را بهتر بشناسیم و طراحی حرفه‌ای‌تری ازخانه را ارائه نمائیم.

امکانات موجود بررسی نقاط ضعف و قوت فضای موجود

در این مرحله پلانی که قبلا ترسیم شده بود مورد بررسی دقیق تر قرار می‌گیرد و مواردی از قبیل مساحت فضاها، میزان نورگیر از نور طبیعی، دید و منظرهای مناسب و حتی سن بنا که هر کدام از این موارد می‌تواند جز نقاط ضعف یا قوت منزل مسکونی به حساب آید.
بعنوان مثال واحدی که پنجره‌های بزرگ و با دید و منظر مناسبی داشته باشد یک نقطه قوت بسیار خوب محسوب می‌شود و طراح موفق و طراحی که به علم دیزاین مسلط باشد به خوبی می‌داند که این نقطه قوت باید پررنگ شده و حداکثر استفاده از آن بعمل آید. و بالعکس نورگیری کم فضا از نور طبیعی یکی از بدترین نقطات ضعف محسوب می‌شود که حتی الامکان می‌بایست با راهکارهای طراحی و معماری حل شود.
چرا که طراحی دکوراسیون داخلی موفق به بهبود کیفت روابط زندگی کمک می‌کند.
هدف طراحی داخلی:
بهبود عملکرد، مغنا بخشی به اصول زیبایی شناسی و اصلاح روانشناختی فضاهای داخلی کمی باشد.
“فرانسیس د.ک.چینگ”

تطبیق علایق و امکانات و پیشنهاد ممکن ترین راه حل

در این مرحله تقریبا اطلاعات کافی از پروژه و کارفرما به دست آمده است حال تیم طراحی آرامو دیزاین با بررسی و انطباق رویاها و علایق کارفرما با وضع موجود مواردی که به هیچ عنوان ممکن نیست به دلیل مسائل سازه‌ای یا متراژی مورد آنالیز بیشتری قرار می‌گیرند تا بتوان با تعدیل آن علایق، بهترین پاسخ ارائه گردد و با راهکارهای جایگزین یا تعدیل شده رضایت کارفرما کسب شود.
همچنین برای مواردی که به طور واضح در گفته‌های کارفرما اشاره نمی‌شود اما در ای کاش‌ها یا مثال‌های کارفرما به دست می آید طراحی‌های ممکن صورت گیرد که این بخش از طراحی دکوراسیون داخلی منزل همیشه کارفرما را سورپرایز می‌کند و در حقیقت یکی از توانمدی‌های ما در تیم حرفه‌ای آرامو دیزاین کشف این نیازهای پنهان و ارائه راهکار به آن می‌باشد.

طراحی سه بعدی

طراحی سه بعدی بعد از تحیل نیازها و موارد امکان پذیر با نرم افزار انجام می شود و کارفرما قبل از هر گونه اقدامی می‌تواند خود را در فضایی که قرار است اجرا گردد تصور و تجسم می‌کند در این مرحله است که می‌توان در صورت سوء برداشت‌ها را به خوبی درک کرد و با ویرایش طراحی سه بعدی به بهترین طرح ممکن دست یافت.

اجرای دکوراسیون داخلی

بعد از طراحی تیم مجرب و متخصص اجرایی وارد عمل شده و به طراحی های ترسیم شده روی کاغذ جان می بخشد و منزل رویایی کارفرما را محقق می‌سازد. در این مرحله همچنین زمانبندی پروژه و برآورد اولیه اجرا در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد.

دکوراسیون داخلی منزل

بسیاری از افراد با گذشت زمان و قدیمی شدن چهره منزل خواهان تنوع و به روز شدن متریال خانه می‌باشند که برخی از این موارد جنبه عملکردی دارد و الزام آن کاملا به دلیل عدم کارایی مشهود است اما برخی دیگر از جنبه زیبایی شناسی و تاثیری که بر افراد و روابط و عملکرد بهتر آنها دارد مهم می‌باشد تا جایی که خیلی­ها بین خرید خانه جدید و بازسازی آن مردد می‌شوند.
بازسازی منزل (Renovation) و بازطراحی آن می تواند چهره‌ای جدید بر کالبد قدیمی خانه­‌ای که عمری را در آن سپری و هویت خود را در آن ساخته‌­اید باشد.

برای بازسازی مطلوب منزل خود که بتواند هم به لحاظ عملکردی و هم از نظر زیبایی شناسی پاسخگوی نیازهایتان باشد ابتدا از پلان منزل فعلی شروع کنید برخی از فضاها با توجه به تغییر فعالیت‌­های زندگی مدرن امروزی، نیاز به تغییر دارند و معمولا این تغییرات به تخریب برخی جداره ها منجر می‌شوند و ایجاد فضاهایی جدید هماهنگ با فعالیت‌های امروزی را نتیجه می‌دهد که در نهایت آسایش زندگی و جذابیت فضا را به دنبال خواهد داشت.
درصورت الزام به تخریب جهت جلوگیری ازکاهش مقاومت سازه­ای ساختمان حتما از مشاوره کارشناسان استفاده نمایید.

در برنامه‌ریزی موارد ذیل را مورد بررسی قرار دهید. در گام اول ابتدا فعالیت‌ها و نیازهای خود را شناسایی و لیست کنید. در زمینه زیبایی شناسی و طراحی داخلی فضای خود رویاپردازی نمایید و جسورانه بهترین‌ها را تصور کنید.

اهداف خود را شفاف نمایید.

ممکن چیست

  • آیا تغییر ممکن است یا نه
  • به لحاظ سازه ای مجاز هست یا نه
  • محدودیت‌ها که شامل زمان، اقتصاد و غیره می‌باشد
    در نهایت با توجه به موارد فوق و تعدیل‌هایی که انجام می‌شود می‌توانید به بهینه‌ترین و مطلوب­‌ترین فضا با طراحی متناسب با آن دست پیدا کنید البته اگر این تعدیل و بررسی بر پایه دانش و اندیشه‌­ای منطقی منطبق بر تجربه و پژوهش باشد و خلاقیت را در خود جای دهد حتما به پاسخ‌های مطلوبتری خواهد رسید.

بنابراین در بازطراحی حتما لازم است که به شرایط فعلی اشراف، و نتایج مطلوب را از دل آن محدودیت‌ها بیرون بکشید.
برای تحقق رویاهایتان و بازسازی و باز طراحی منزل می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان خلاق گروه معماری آرامو دیزاین استفاده نمایید. بعد از نهایی شدن خواسته‌ها و تعدیل آنها به موارد ممکن، از طراح و کارشناس فعال در این حرفه بخواهید تا نقشه‌ها و طرح‌های سه بعدی را برایتان آماده نماید. بعد از نهایی شدن پلان و تخریب دیوارها در صورت نیاز، گام به گام از روی نقشه­‌ی از پیش تایید شده کار را شروع نمایید. این نقشه‌ها در صورت نیاز نقشه های اجرایی، تاسیسات مرتبط با خرید، ساخت و نظارت را شامل می شود.

بازسازی سرویس بهداشتی

سرویس‌های بهداشتی شایداز فضاهایی باشد که نیاز به بازسازی و بازطراحی آن زودتر از دیگر فضا­ها حس می‌شود. در بازسازی سرویس بهداشتی تعویض شیرآلات و کاشی‌ها متناسب با طرح از پیش تعیین شده می­‌تواند به مطلوب و مقرون به صرفه شدن بازسازی منزل کمک نماید.
و در کنار طراحی و بالا بردن کیفیت فضایی و آسایش به جهت بازسازی، استفاده از شیرآلات جدید می‌تواند در صرفه جویی و استفاده بهینه انرژی بسیار تاثیر گذار باشد. در طراحی سرویس بهداشتی به کارگیری رنگ‌های گرم در کنار رطوبت این فضا می‌تواند حس خوبی داشته باشد. همچنین در طراحی و بخش‌بندی‌ها تلاش کنید متریال مربوط به دیوار قسمتی که روشویی در روی قرار می‌گیرد تفاوت داشته باشد و با ایجاد کنتراست در رنگ این محدوده، جذابیت بصری فضا را دوچندان نماید.

به کارگیری ترموود در حمام با توجه به اینکه براساس اصول فنگ شویی قرارگیری چوب در کنار آب مناسب است می‌تواند تاثیر چشمگیری داشته باشد. در نورپردازی سرویس بهداشتی از نورپردازی موضعی برای بالای روشوئی و نورپردازی عمومی برای کلیت فضا استفاده نمایید.

بازسازی و بازطراحی آشپزخانه

آشپزخانه نیز از فضاهایی است که نیاز بازسازی و بازطراحی آن بیشتر از سایر فضاها حس می‌شود که در این صورت طبق پلان و نقشه‌های ترسیم شده باید اجرا شود. اگر یونیت‌های آشپزخانه مناسب است و نیاز به تعویض ندارد و طراحی آنها از نظر کاربردی جوابگوی نیازهای روزمره زندگی شما می‌­باشد نیاز به هزینه تعویض کلی آن نیست و فقط می‌توانید با تعویض درب‌های کابینت آشپزخانه و حتی نقاشی آنها فضای خود را تنوع بخشیده و از تازگی و زیبایی به وجود آمده لذت ببرید. اما اگر زمان زیادی از اجرای کابینت‌ها گذشته و نیاز به تعویض آنها لازم است و یا اینکه طراحی قبلی آن پاسخگوی نیازهای فعلی شما نیست می‌بایست کل کابینت‌ها عوض و طراحی مجدد آنها صورت گیرد که تمام این موارد بهتر است در همان ابتدای پروژه مد نظر قرار گرفته باشد.

یکی از مزایای بازطراحی آشپزخانه به هنگام بازسازی منزل این است که می‌توانید از ایده‌های خلاقانه روز و همچنین تکنولوژی روز که باعث بهینه‌تر شدن فضا و کاهش هزینه‌های بازسازی می‌شود، استفاده نمایید که در زیبایی و ایجاد آشپزخانه لاکچری تاثیر بسزایی دارد.
 

در بازسازی آشپزخانه متناسب با طراحی مجدد و انتخاب سبک دلخواهتان که از سبک‌های متداول و پرکاربرد امروزی می‌توان به سبک‌های مدرن، مینیمال و سبک کلاسیک اشاره کرد می‌بایست مصالح کاشی بین کابینی و کفپوش آشپزخانه را به همراه متریال کابینت متناسب با سبک انتخاب نمایید. متریال و رنگ کابینت آشپزخانه تا حد زیادی متناسب با سبکی که انتخاب کرده‌اید و همچنین مساحت و نورگیری فضا و علایق شما انتخاب می‌شود و هر کدام از این فاکتورها به راحتی می‌توانند بازه انتخاب رنگ شما را کوچک تا اینکه به بهینه‌ترین انتخاب ممکن برسید.
جهت تعویض شیرآلات همواره پیشنهاد می‌گردد از انواع کم مصرف آنها استفاده نمایید تا سود حاصل از این انتخاب در نهایت به سمت خودتان بازگردد. نورپردازی آشپزخانه متناسب با طراحی جدید طراحی می‌شود و نورپردازی موضعی بالای سینک، گاز و همچنین میز نهارخوری علاوه بر تامین روشنایی می‌تواند به ایجاد فضایی لاکچری کمک نماید. در بازسازی منزل با توجه به تاثیر گذار بودن آن حداکثر تلاش کنید از هزینه‌های اضافی پرهیز کنید تا بتوانید با میزان پولی که برای آن اختصاص داده‌اید در مواردی که به بهینه شدن، کاربردی بودن و لاکچری شدن فضا کمک می‌نماید هزینه کنید و در نهایت به لوکس ترین آشپزخانه ممکن دست پیدا کنید.

بازسازی و بازطراحی Tv room و پذیرایی

در بازسازی و باز طراحی نشیمن و پذیرایی با بررسی فاکتورهایی مثل مساحت فضا، فعالیت‌هایی که قرار است در آن صورت گیرد و همچنین نورگیری آن می توانید از متریال کاغذ دیواری، رنگ آمیزی دیوارها و یا دیوارکوب‌های مختلف استفاده نمایید. اگر این فضا خیلی بزرگ نیست و تی وی و پذیرایی در یک فضا طراحی می‌شود می‌توانید با دکوراتیو کردن دیوار پشت تلویزیون و چیدمان مبلمانی که هم راحتی نشیمن را بهمراه داشته باشد و هم متناسب با تعریف و کاربرد فضای پذیرایی باشد فضایی جذاب و لوکس خلق نمایید.
در صورت جدا نمودن این دو فضا یعنی فضای پذیرایی از فضای نشیمن تلاش کنید در فضای نشیمن تلویزیون و مبلمان راحتی را جانمایی و چیدمان کنید و در فضای پذیرایی مبلمانی متفاوت و لوکس‌تر به کار گیرید. در طراحی این دو فضا چیزی که مهم است مد نظر داشته باشید این است که تلاش کنید این دو فضا را با تغییر متریال کف، رنگ یا کاغذ دیواری جداره‌ها و یا طراحی سقف تفکیک نمایید.

برای بازسازی و بازطراحی سقف متناسب با طرح صورت گرفته از کناف، گچ و رابیتس، سقف‌های کشسان و غیره استفاده نمایید. البته تمام موارد فوق با توجه به شرایط از پیش تعیین شده صورت می‌گیرد و اگر نیازی به بازسازی سقف نباشد می‌توانید طراحی را به سمتی پیش ببرید که با سقف موجود هارمونی داشته باشد و به مقرون بودن آن از نظر اقتصادی نیز کمک کند.

بازسازی و بازطراحی اتاق خواب

اتاق خواب به راحتی با تغییر چیدمان و مبلمان موجود می تواند رنگ و بوی تازگی را به خود بگیرد. تعویض پرده و تخت خواب و یا حتی روتختی و ملحفه و انتخاب رنگ‌های آنها به گونه‌ای که هارمونی داشته باشد می‌تواند جذابیت و زیبایی فضای خواب را بهمراه داشته باشد. در ایجاد هارمونی از تشابه رنگ در متریال موجود یا متریال مشابه برای آنها استفاده نمایید برای مثال روتختی و کوسن ها را با پرده هماهنگ کنید. و یا اینکه برای پرده و فرش و رو تختی از رنگ‌های مشابه استفاده نمایید.
در صورت پوشش دیوارها با کاغذ دیواری یا نقاشی آنها تلاش کنید از رنگهایی که متناسب روحیه شما و آرامش اتاق خواب را بهمراه دارد استفاده نمایید. نورپردازی این فضا خیلی مهم و تاثیر گذار است و همواره با ایجاد نوری ملایم و نورپردازی موضعی به ایجاد فضایی رومانتیک و فضایی برای مطالعه در اتاق خوابتان ایجاد نمایید.

اتاق خواب کودک از فضاهای بسیار مهم و تاثیر گذار می‌باشد که به دلیل رشد کودک و شکل‌گیری شخصیت کودک در این فضا طراحی آن را الزام‌آور می‌سازد. اتاق خواب کودک و فضایی که کودک درآن فعالیت و کاراهای روزمره خود را انجام می‌دهید باید متناسب با رشد کودک و تغییر رفتار متناسب با سن کودک بازطراحی شود در برخی منابع زمان 2 سال برای تغییر حال و هوای این اتاق پیشنهاد شده است که البته می‌توانید با تغییرات کوچکی مثل تغییر مبلمان، کمد و یا لوازم تحریر کودک و یا در صورت نیاز تغییر رنگ و دیوارپوش آن تغییرات متناسب با رشد کودک را فراهم نمایید. از دیوار خلاقیت، دیواری که کودک آزادانه روی آن نقاشی بکشد یا نقاشی‌ها و تصاویر دلخواه خود را روی آن بچسباند استفاده نمایید. این دیوار از نظر روانشناسان بسیار مهم است تا کودک بتواند ایده‌ها و ذهنیات خود را برون ریزی نماید.
فضایی که کودک در آن رشد می‌کند به پرورش خلاقیت و اعتماد بنفس کودک بسیار کمک می‌کند بنابراین بازطراحی این اتاق به گونه‌­ای ترتیب دهید که کودک آزادانه و راحت بتواند تخیلات خود را شکل دهد و در عین حال با ایجاد دکوراسیونی مناسب از بهم ریختگی و بی‌نظمی این فضا جلوگیری نمایید. نورپردازی اتاق کودک باید به گونه‌ای طراحی شود که هم نور لازم ساعات روز کودک را تامین نماید و هم در شب با نور بسیار خفیف خواب راحت برای رشد بهتر کودک ایجاد کند. همواره اتاقی را برای کودکتان انتخاب کنید که بزرگتر باشد و نور مناسب طبیعی را تامین نماید.
امروزه کانسپت‌های طراحی به سمت خلق فضاهایی جهت بهبودی رفتار و مطلوب شدن فضا می‌روند و همواره طراحی تلاش می‌کند با ایجاد بستری مناسب برای زندگی آسایش آن را تامین نماید و با ارتقا کیفت فضا از نظر زیبایی شناسی به بهبود رفتار کمک کند. بنابراین در طراحی فضا می‌توانید از مشاوره طراحان حرفه‌ای که با دانش و علم طراحی روز آشنا و بر دغدغه‌های امروزی فضاها مسلط هستند استفاده نمایید. مشاوره رایگان در گروه معماری آرامو دیزاین به دو شکل صورت می‌گیرد: – مشاوره حضوری نیم ساعته با تعیین وقت قبلی – مشاوره غیر حضوری که با ارسال پیام می‌توانید خواسته خود را ارسال تا در اسرع وقت کارشناسان ما رسیدگی کنند. 

نمونه‌های روز طراحی دکوراسیون داخلی منزل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *