طراحی دکوراسیون داخلی منزل

طراحی دکوراسیون داخلی منزل- آرامودیزاین


دکوراسیون خانه

پروژه نوساز مسکونی فوق جهت طراحی کابینت آشپزخانه و تی وی وال به گروه معماری آرامو دیزاین واگذار گردید. بعد از بازدید از پروژه مانند اکثر پروژه هایی که اخیرا با عنوان سبک مدرن ساخته می شود مواجه شدیم.

مشتریآقای صالحی
تاریخ تکمیل آذر 1399
متراژ80 متر
موقعیت مکانیلاهیجان-منظریه
از در ورودی که داخل شدیم فضایی باز و بدون تفکیک را نظاره‌گر بودیم که آشپزخانه پروژه بود و اگر کاشی‌های بین کابینتی آن نصب نشده بود هیچ المانی برای تشخیص آن وجود نداشت با کمی پیش روی وارد پذیرایی شدیم که با پنجره‌ای در دیوار روبه رو اجرا شده بود. در سمت چپ ورودی، فضایی به ظاهر پرت حدود یک متری داشتیم که کارفرما میخواستند یک کتابخانه کوچک دراین فضا تعبیه شود. و راهرویی که به سمت سرویس بهداشتی و اتاق‌های خواب راه داشت. کارفرما یک خانواده سه نفره بود که آقای خانه استاد و مدرس حسابداری بودند و خانم وکیل دادگستری و یک فرزند دختر سه ماهه داشتند. در بیان نیازها و نقاط ضعف خانه به اتاق‌های کوچک اشاره می‌کردند که نمی توانند در آن میز کار داشته باشند که از الزامات کاریشان به حساب می‌آمد.
 

از دیگر نیازها که طی گفتگو با کارفرما قابل درک بود اشاراتی بود که خانم خانواده از عدم وجود کمد دیواری بیان می‌کردند. و البته زیبایی بصری که جز نیازهای شان بود و خواستار طرحی ساده اما زیبا برای فضای آشپزخانه و پذیرایی بودند. با توجه به موارد فوق و شنیدن صحبتهای خانم و آقا به طور همزمان ما در گروه معماری آرامو دیزاین نقاط ضعف و قوت پروژه را ثبت و با تحلیل نیازهای کارفرما به نتایج ذیل رسیدیم:
نقاط ضعف
• عدم وجود جاکفشی
• عدم تفکیک فضاها و نبود فضای مکث ورودی
• عدم جانمایی کمد دیواری که جز نیازهای هر خانواده محسوب می‌شود.
• وجود فضای پرت بدون هر گونه تفکر برای طراحی و اجرای آن
نقاط قوت
• مساحت خوب قسمت ورودی و آشپزخانه که می‌توان از آن برای پاسخگویی ضعف اول و دوم پروژه استفاده نمود
• وجود فضاهایی تحت عنوان فضای پرت که با کمی خلاقیت می‌تواند بعنوان فضای مناسب و بهینه مورد استفاده قرار گیرد.
• در طراحی اولیه و چیدمان دو بعدی، فضای نشیمن و تی‌وی‌وال را طراحی نمودیم که با تفکیک مبلمان از فضای پذیرایی جدا شد.

طراحی کابینت آشپزخانه به گونه‌ای صورت گرفت که علاوه بر دیزاین کابینت آشپزخانه بتوانیم جاکفشی و کلوزتی مناسب و متناسب با کابینت به لحاظ رنگ و متریال در قسمت ورودی که در راستای آشپزخانه قرار داشت تعبیه نماییم.

در طراحی جاکفشی در قسمت ورودی تلاش شد اهداف زیبایی شناسی در طراحی داخلی مسکونی گنجانده شود تا در هنگام ورود علاوه بر فیلتر شدن فضا، حس خوشایندی از زیبایی فضای ورودی القا گردد.
در طراحی جاکفشی از جانمایی فضای سبز کمک گرفتیم که به تلطیف نمودن فضا کمک کرده باشیم و در انتخاب متریال به گونه‌ای عمل کردیم که با کابینت آشپزخانه هارمونی داشته باشد.

در طراحی کابینت آشپزخانه کانتری تعبیه شد که بتواند پاسخگوی نیاز غذاخوری بوده و با  طراحی آن در قسمت مقابل روبه‌­روی تی‌وی‌وال فضای مناسبی برای خانواده تعبیه شد که بتوانند لحظات بیشتری را صرف خوردن غذا و تماشای تلوزیون نمایند.

طراحی تی وی وال با توجه به شرایط پروژه و پلان اجرا شده روی یکی از جداره‌­ها صورت گرفت و با اختصاص کمدهایی در طراحی تی­‌وال توانستیم بخشی از نیاز کتابخانه برای کتاب ها و پوشه‌هایی که نمی‌بایست در دید بصری مستقیم باشند پاسخ گفتیم. و بخش دیگر این نیاز با طراحی خلاقانه کتابخانه و میز کار در فضای پرت خانه برطرف شد در طراحی فضای پرت تلاش نمودیم با تقسیم فضا در ارتفاع برای قسمت بالا، کتابخانه و قسمت پایین فضا میزکار و مطالعه تعبیه نماییم که به نیاز ناگفته‌­ی کارفرما نیز پاسخی داده باشیم.

متریال انتخابی فضای کتابخانه نیز به دلیل ارتباط بصری آن با کابینت آشپزخانه همانند کابینت‌ها انتخاب شد که جذابیت و انسجام بصری کل فضا حفظ شود. با ریلی نمودن میز مطالعه به جهت عمق کم این فضا، سطح و عمق مناسب میز کار حاصل شد. نورپردازی فضا با توجه به سطح کار و فضای موجود به صورت موضعی برای قسمت‌های غذاخوری و نورپردازی تاکیدی برای قسمت‌هایی از جاکفشی میسر گردید و جهت نورپردازی عمومی از نورپردازی موجود پروژه استفاده شد.

دکوراسیون داخلی منزل مسکونی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *