طراحی نمای سوله

پروژه طراحی نمای سوله بعد از طراحی پروژه اداری مجتمع داروسازی به گروه معماری آرامو دیزاین واگذار گردید.
کارفرما در رابطه با این نما نیز کاری ساده و با اجرای سریع را خواستار بودند که در عین حال جذابیت بصری مطلوبی به همراه داشته باشد.
پروژه موجود از دو کاربری متفاوت در دو ضلع سوله برخوردار بود و این مورد بعد از اجرای پروژه به آن تحمیل و بازشوهایی بدون هیچ طراحی از پیش تعریف شده‌ای را منجر گردیده بود.

مشتریآقای احمدی
تاریخ تکمیل تیر 1400
متراژ200 متر
موقعیت مکانیساری

نمای سوله موجود، قوسی در سقف داشت که تا نما کشیده میشد و طراحی نما را تحت تاثیر قرار می­داد و تیم معماری آرامو دیزاین با توجه به مرکزیت همان قوس کار طراحی خود را شروع کرد. از نقاط ضعف پروژه همانطور که گفته شد می‌توان به بازشوهایی که بعد از اجرا به دلیل نیازی که پیدا شده بود و بدون هیچگونه تعریفی به نما اضافه شده بودند اشاره نمود بنابراین جهت ایجاد تعادل در این پروژه می‌بایست تمهیداتی در طرف دیگر نما ایجاد می‌کردیم که بتوانیم تعادل را ایجاد و آشفتگی بصری را به جذابیت بصری تبدیل کنیم در این راستا از قاب‌هایی در طراحی نما استفاده کردیم که با کاربری فلاور باکس‌هایی کوچک بتواند این ضعف را برطرف و تعادل مورد نظر را ایجاد نماید.

در طراحی نما از متریال‌های رنگ خنثی استفاد شد که بتواند رنگ لوگوی سازمانی را بهتر بازتاب نماید بنابراین از متریال سنگ برای نمای سوله استفاده شد و نوارهای با متریال سنگ به رنگ لوگوی سازمانی در بخش تفکیک دو طبقه­ی سوله طراحی شد. در ضلع شرقی سوله فضایی جهت استقرار تاسیسات در نظر گرفته شده بود که جهت جدا کردن این فضا از کل محوطه جداره مشبک آلومینیوم طراحی شد و با نورپردازی منحصر به فرد آن روشنایی محوطه نیز تامین شد.