طراحی پروژه اداری فوق زمانی به گروه معماری آرامو دیزاین واگذار شد که هنگام بازدید دو سوله تولیدی ساخته شد و نمای یکی از آنها با کامپوزیت طراحی و اجرا شده بود.
اما در مرحله‌ای از کار با توجه به شرایط، کارفرما خواستار طراحی متفاوت با آنچه که قبلا صورت گرفته بود شدند و طی صحبت‌هایی که با تیم ما در گروه معماری آرامو دیزاین داشتند متقاضی نمایی زنده‌تر و جذاب‌تر به لحاظ بصری برای ساختمان اداری مجموعه بودند که بتواند معرف خوبی برای پروژه و بازدیدکنندگان و مخاطبین خود باشد.

مشتریشرکت داروسازی
تاریخ تکمیل فروردین 1400
متراژ200 متر
موقعیت مکانیساری

در این راستا اول بابت طراحی نمای اداری مجموعه صحبت شد و بعد از اتمام طراحی نمای پروژه اداری خواستار طراحی نمای سوله تولیدی شماره 3 شدند وتیم معماری آرامو دیزاین به شرح ذیل طراحی فوق را انجام داد که استقبال کارفرما را به همراه داشت.

بعد از صحبت‌های اولیه متوجه شدیم که پلان پروژه اداری هنوز آماده نیست و در واقع هنوز مورد تایید قرار نگرفته است در این شرایط تلاش نمودیم با تغییراتی در پلان، طراحی نما و محوطه را آغاز نماید.
بنابراین با تغییراتی در طراحی پلان، سیرکولاسیون حرکتی و سلسله مراتب فضایی تعریف شد و به کلیت مجموعه انسجام بخشید.
در طراحی محوطه علاوه بر جذابیت بصری ،اقلیمی و کاربردی بر مقرون به صرفه بودن و اجرای ساده پروژه نیز تمرکز شد تا در هنگام اجرا با مشکلی روبه رو نشوند.

مجموعه فوق با توجه به فعالیت و عملکردی که داشت میزبان مخاطبین مختلف با فرهنگ‌های متفاوت بود و به منظور طراحی بنایی با شکوه و شایسته حضور مهمانان خود در بخش طراحی پلان برای ورودی، ارتفاع بالاتر از تراز زمین در نظر گرفته شد که توسط پله از زمین جدا و حس عظمت در بنا را ممکن نماید.

 

طراحی ستون‌های ورودی حس عظمت در بنا را دوچندان نمود.
در انتخاب متریال و رنگ‌های موجود در بنا نام و الگوی سازمانی خود مجموعه را هدف قرار دادیم و طراحی منسجم­تری در کلیت پروژه به وجود آمد.

در طراحی محوطه مجموعه با توجه به مساحت پروژه اداری فضاهایی تعریف شدند که بتوانند به لطافت و جذابیت بصری بیشتر پروژه کمک نمایند و با این هدف طراحی محوطه با اختصاص آن به فضاهای دسترسی، فضای سبز و نیمکت هایی برای نشستن های موقت صورت گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *