طراحی اکسپوز شهرک سئول

دکوراسیون و طراحی اکسپوز در فضای اداری به گونه‌ای است که تاسیسات و بخش‌های از سازه و اتصالات نمایان طراحی و اجرا می‌گردد و با توجه به اینکه در غالب اوقات با رنگ‌های تیره و متریال فلزی اجرا می‌شوند فضایی مدرن و خنثی را نتیجه می‌دهند.

مشتریچاوش راه بنا
مکانتهران-شهرک سئول
تاریخ تکمیلبهمن 1397
متراژ105 متر

در طراحی دکوراسیون اداری به ابعادی شامل آسایش، سازماندهی مناسب، المان‌های زیبایی شناسی و ایجاد فضایی پویا و خلاق توجه داشته باشید.

نقاط ضعف فضاهای مدرن و خنثی:

یکی از نقدهایی که به فضاهای مدرن وارد است بی روح شدن فضا به سبب وجود رنگ‌های خنثی و سرد است که برای رفع این مورد می‌توان از رنگ‌های گرم، روشن و شاد استفاده کرد تا حتی-الامکان از بی روح شدن فضا جلوگیری شود.
در این پروژه پوشش کف و سقف با متریال رنگ خنثی حس مدرن بودن را به خوبی انتقال می‌داد و خواست کارفرما را جهت خلق فضایی جذاب به واسطه‌ی انتخاب آبجکت و دکورهای رنگی به همراه داشت.‌
در این راستا گروه معماری آرامو دیزاین خلق فضایی مینیمال توام با المانهای رنگی جهت جلوگیری از بر روح شدن فضا را مبنای طراحی قرارداد.

در تصویر فوق

پوشش کف، سقف و جداره‌های فضا، با متریال مدرن به رنگ خنثی خلا رنگ‌های گرم و روشن را نشان می‌دهد.

در گام اول تلاش کردیم از متریال روشن در کف که از موکت های تایل اداری استفاده شد و همچنین در سقف که با پنل‌های رنگی دکوراتیو طراحی شد به فضایی زنده و پویا دست پیدا کنیم.
انتخاب مبلمان گزینه‌ی دیگری بود که راهگشا بود و با خرید مبلمان به رنک تایل‌های کف و سقف انسجام در طرح را میسر ساختیم.‌
به کارگیری لکه‌های سبز گل و گیاه نیز راهکاری بود که علاوه بر خلق فضایی پویا توانست حس طراوت و تازگی را به فضا ببخشد.
خواست کارفرما طراحی شفاف و خالص در تمام جداره‌ها بود که این امر منجر به استفاده از متریال شیشه در جداره‌های اتاق مدیریت شد و دید بصری بسیار مناسبی به فضای بیرون و همچنین سایر بخش‌های داخل را منجر شد.

ایده ی طراحی گابیون در این پروژه متناسب با موضوع کاری کارفرما بود و تبدیل به المانی شد برای تفکیک و طراحی فضایی برای گفتگوهای کوتاه که رضایت کارفرما را نتیجه داد.
همچنین طراحی گابیون در دکوراسیون اکسپوز اداری فوق، استندی را برای بیان هویت بصری پروژه نتیجه داد.

در طراحی پروژه اکسپوژ اداری فوق با وجود تاسیسات و سازه نمایان در سقف و متریال خنثی در جداره‌ها برای روح بخشی به فضای داخلی از آبجکت رنگی کمک گرفتیم تا بتوانیم فضایی خلاق، زنده و جذاب خلق نماییم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *