طراحی و دکوراسیون داخلی آقای عظیمی

 

طراحی حرفه ای دکوراسیون داخلی منزل از طراحی پلان دو بعدی آغاز می‌گردد و بعد از تفکیک و مشخص شدن فضاها به صورت نقشه‌های دو بعدی طراحی‌های سه بعدی فضا انجام می‌شود.
از آنجایی که تعریف فضاها، دسترسی‌ها و همجواری‌ها در نقشه‌های دو بعدی ترسیم و جانمایی می‌گردد بنابراین نتیجه می گیریم برای داشتن فضایی مطلوب در گام اول می بایست پلان و نقشه‌ای حرفه‌ای داشته باشیم.

مشتریآقای عظیمی
مکانتهران-جلال آل احمد
تاریخ تکمیلبهمن 1399
متراژ200 متر

نکته بسیار بسیار مهمی که بعضی از همکاران فراموش می‌کنند و آن را فدای زرق و برق‌های متریال و مصالح می‌نمایند ترسیم آلترناتیوهای متعدد از یک پروژه می‌باشد بنابراین می‌بایست هوشیار باشیم که در دام این افراد نیفتاده و حتی الامکان از افرادی برای طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده کنیم که با صبر و حوصله به بررسی نیازها و همچنین فضای موجود بپردازد و چندین نقشه با نقاط ضعف و قوت متفاوت ارائه دهد.
زمانی یک طراحی می تواند موفق بوده و حس خوب فضایی را القا نماید که جانمایی فضایی آن به درستی و با صبر و حوصله صورت گرفته باشد. در این صورت با در دسترس بودن یک نقشه درست و جانمایی حرفه‌ای می‌توان گفت هر سبکی ازطراحی را می‌توان برای این منزل میسر ساخت. زیبایی که از این طریق و گام به گام پیش آید می‌تواند کیفیت مطلوب و زیبایی و جذابیتی را فراهم نماید که همیشه کارا و لذت‌بخش باشد. 
بعنوان مثال بسیاری از پروژه‌های به ظاهر لوکس که در دید اول بسیار زیبا به نظر می رسند وجود دارند که از جانمایی مطلوبی برخوردار نبوده و راحتی و آسایش را به همراه ندارند و بعد از مدت کوتاهی که زیبایی‌های ظاهری تازگی خود را از دست دادند. مالکین خانه به دنبال راهکارهایی هستند که شاید هیچ وقت آنها را به مقصد مطلوب نرساند.
دکوراسیون داخلی منزل فوق نیز با همین علم پیش رفت و بعد از ترسیم آلترناتیوهای مختلف نقشه ی دو بعدی به بهینه‌ترین حالت که مطابق با نیاز، فرهنگ و الگوی زندگی کارفرما باشد رسیدیم و بعد از آن به طراحی سه بعدی این پروژه پرداختیم.

طراحی و دکوراسیون داخلی فضای نهارخوری

بعد از جانمایی و موقعیت درست فضای نهارخوری به طراحی و انتخاب مبلمان این فضا رسیدیم که به شرح زیر انجام شد:

1. در طراحی کف از یک حاشیه و متریال متفاوت برای تفکیک و بارز شدن این فضا استفاده کردیم و این تفاوت متریال خود به مانند جداره ای نامرئی فضا را مجزا می‌نماید.
2. برای یک طراحی درست، تمام المانها مثل کف، دیوار و سقف می‌بایست طراحی شوند بنابراین برای اختصاص دیوارفضای نهارخوری آن را برای نصب تابلو آماده و قاب بندی کردیم.
3. سقف این فضا با تعبیه و طراحی لوستری در وسط کفسازی ( متریال متفاوت کف) برای این فضا تعریف شد.
4. انتخاب مبلمان مناسب فضا به لحاظ تعداد و اندازه نیز از مواردی است که اگر به درستی صورت نگیرد استفاده از این فضا را با مشکل مواجه کرده و کل فضا بلااستفاده خواهد شد. که با توجه به سرانه فضایی هر صندلی مبلمان غذاخوری این فضا انتخاب شد.

طراحی و دکوراسیون داخلی فضای پذیرایی و مهمان:

  •  فضای پذیرایی نیز مشابه نهارخوری و به دلیل رعایت هارمونی و انسجام کلی فضا از طراحی کف و قاب بندی در کف با متریال متفاوت پیروی کرده و فضای پذیرایی را مجزا ساخت.
  • جهت انتخاب پرده تلاش شد از رنگ مبلمان استفاده شود تا یکپارچگی مناسب کل فضا میسر گردد.
  • جداره دیگر این فضا به تبعیت از فضای غذاخوری و طرح کلی قاب بندی شده و طراحی گردید.
  • چیدمان u شکل که از ترسیم نقشه های دو بعدی ممکن شد انتخاب درستی برای پذیرایی و گفتگو با مهمانان را فراهم آورد.
  • انتخاب رنگ خنثی برای این فضا برای عقب نشستن دیوارها و بزرگتر جلوه دادن فضا به درستی انجام شد.

طراحی و دکوراسیون داخل نشیمن خصوصی و تی وی روم

فضای نشیمن به دلیل استفاده همیشگی می بایست راحت باشد و حتی‌الامکان گرم و صمیمی چیدمان و دیزاین گردد که توضیحات آن به شرح زیر است:

  •  کفسازی مناسب فضا برای تعریف و تفکیک فضای نشیمن و تی وی روم
  • استفاده از مبلمان راحت و به کار گیری لکه‌های رنگی مناسب کل فضا
  • جداره سازی‌ها به گونه‌ای باشد که بتواند المان‌هایی که به صمیمت و گرم شدن بیشتر فضا کمک کند بیانجامد مثل دیواری که بتوان از تابلو و قاب‌های مناسب روی آن استفاده کرد.
  • استفاده از متریل چوب به دلیل گرم بودن آن در دکوراسیون داخلی نشیمن
    دیزاین و طراحی یکی از دیوارها برای تلویزیون

طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق خواب

طراحی اتاق خواب این پروژه به شکل زیر انجام شد:

1. کفسازی متفاوت جایی که تخت قرار می‌گیرد.
2. استفاده از رنگ و اکسسوری‌های مشابه سایر فضاها برای انسجام کلی طرح و فضا.
3. طراحی و دیزاین جداره پشت تخت (هد بورد)
4. به کار گیری متریال گرم چوب برای داشتن فضایی گرم
5. استفاده از رنگ آبی برای آرامش بخشیدن به فضا البته این رنگ به دلیل اینکه به خواست کارفرما می‌بایست لاکچری می‌شد از آبی سورمه‌ای استفاده شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *