معماری و دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

معماری و دکوراسیون داخلی به سبک روستیک


معماری و دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

سبک روستیک برگرفته از خانه‌های روستایی می‌باشد و دکوراسیون به سبک روستیک بیشتر در ویلاها کاربرد دارد اما نمی‌­توان آن را محدود به ویلا و بناهای با متراژ بزرگ دانست در واقع سبک روستیک علاقمند به مصالح و متریال طبیعی و بومی است و متریال مصنوعی در این سبک چندان جایگاهی ندارد.

معماری و دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

اغلب متریال و مصالح به صورت کاملا طبیعی و بدون هیچگونه پرداخت و جلا دادن در دکوراسیون داخلی به کار می‌روند.
طرفداران این سبک، خود را دوستدار طبیعت می­‌دانند و می­‌خواهند طبیعت به عنوان جزئی از خانه هایشان به داخل منازل آنها نفوذ نماید.
رنگ به کار رفته در سبک روستیک به رنگ طبیعی متریال می‌باشد و هیچگونه رنگی به آن اضافه نمی‌شود. یکی از حواسی که به شدت در این سبک درگیر می‌شود و به آن اهمیت می‌دهد حس لامسه یا بساوایی است بافت طبیعی و زمخت متریال طبیعی مثل چوب‌های جنگلی و سنگ های طبیعی می‌توانند در زیبایی شناسی علاوه بر حس بصری که در سبک مدرن تقریبا تنها حسی بود که مورد اهمیت قرار می‌گرفت حس لامسه را نیز درگیر کرده و حس زیبایی شناسی را غنا بخشد.

معماری و دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

رنگ گرم ناشی از مصالح طبیعی در این سبک تاثیر حس صمیمیت را دوچندان می‌نماید. طبیعت و طبیعت گرایی به حدی در این سبک مورد تاکید است که در بسیاری از مواقع المان‌هایی کاملا طبیعی مانند پوست حیوانات، شاخ آنها و یا کنده‌ای از درخت با همان شکل و شمایلی که دارند در دکوراسیون داخلی جای می‌گیرند.

معماری و دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

 

چگونه خانه خود را به سبک روستیک طراحی کنیم؟

برای معماری و طراحی داخلی به سبک روستیک نکات ذیل پیشنهاد می‌گردد.

  • از متریال چوب طبیعی در دکوراسیون داخلی استفاده نمایید و دقت کنید که بدون هر گونه رنگ و جلایی باشد زیرا حس و حال این سبک قدمت و ماتی ناشی از اصل ماده را طلب می‌نماید.
  • برای طراحی کف از متریال طبیعی سنگ و چوب استفاده کنید و در صورت استفاده از فرش تلاش کنید از فرش‌های طبیعی مثل گلیم و با طرح‌های ساده استفاده نمایید.
  • جهت انتخاب مبلمان از مبلمانی با جنس چرم یا کتان و برای روکش آنها از پارچه‌های جنس نخ ،پشم، نبه و کتان استفاده نمایید.
  • پرده در سبک روستیک ساده و از جنس طبیعی می‌باشد.
  • شومینه از اجزای این سبک در دکوراسیون داخلی می‌باشد و بعنوان نقطه کانونی در چیدمان نشیمن جایگاه ویژه‌ای دارد و پوشش جداره آن می‌تواند با استفاده از سنگ‌های طبیعی صورت گیرد.
  • به کارگیری گل و گیاه در این سبک می‌تواند به ایجاد حس و حال روستایی و طبیعی بودن فضا کمک نماید.
  • در آپارتمان‌های امروزی برای طراحی و بازسازی خانه به سبک روستیک می‌توانید با المان‌های در دسترس مثل طراحی کانتر و کابینت آشپزخانه از چوب طبیعی و با بافت خام خود اقدام نمایید.
  • از دیگر موارد، استفاده از مبلمان متناسب با سبک روستیک می‌باشد که بهتر است از چوب طبیعی باشد در کل باید از المان‌های طبیعی و خام در بخش هایی از خانه­‌ی خود بهره ببریم تا بتوانیم به ایجاد حس و حال این سبک دست پیدا نماییم.
  • طراحی سقف با چوب‌های نمایان صورت گیرد تا بتواند حس روستایی و طبیعی بودن فضا را نشان دهد.
معماری و دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *