دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن از سبکهای مناسب برای هر منزلی می باشد و با توجه به ویژگیهای عملکردی و طراحی خلاقانه ای که خاص هر فضا است می تواند فضایی متفاوت خلق کند.

در دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن، خلوص، دلباز بودن فضا و پرهیز از شلوغی ها و تزئینات غیر عملکردی اهمیت دارد.

در دکوراسیون داخلی منزل مدرن، زندگی در فضایی روشن، جذاب، لوکس در عین سادگی و رها از تجملات بیش از حد را تجربه خواهیم کرد.

در ادامه به بررسی نکات مهم، المان ها و مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن می پردازیم:

• رنگ در دکوراسیون داخلی منزل مدرن
• هندسه در دکوراسیون داخلی منزل مدرن
• انتخاب مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل مدرن
• کابینت در دکوراسیون داخلی منزل مدرن
• پنجره در دکوراسیون داخلی منزل مدرن
• پرده در دکوراسیون داخلی منزل مدرن

دکوراسیون داخلی منزل مدرن

در دکوراسیون مدرن از رنگ های خنثی و روشن مثل سفید، طوسی، فیلی، کرم، خاکستری روشن، صدفی و . . . استفاده می شود و با انتخاب این رنگ ها بازتاب بهتری از نور در فضا خواهیم داشت و به تبع آن فضایی دلباز تر و تجربه ای بهتر از زندگی.

دکوراسیون داخلی منزل مدرن

حال برای جلوگیری از بی روح و کسالت آور شدن فضا بهتر است از لکه های سبز گل و یا المان های تک رنگ  با کنتراست بالا برای فضا استفاده کنید.

یکی از اتفاقات خوب در تصویر فوق ایجاد هارمونی در فضا با تکنیک تکرار رنگ است که همانطور که مشاهده میکنید رنگ گل های داخل گلدان با رنگ صندلی موجود در فضا مشابه است.

هندسه در دکوراسیون داخلی منزل مدرن

دکوراسیون داخلی منزل مدرن

هندسه ی غالب در دکوراسیون مدرن هندسی مربع و مستطیل و به طور کلی استفاده از خطوط صاف و مستقیم است و این هندسه در طراحی جداره ها، سقف و حتی مبلمان نیز به کار می رود.

بعنوان مثال در صورت طراحی سقف، پیشنهاد می شود که از خطوط صاف جهت گچبری یا کناف روی سقف استفاده شود تا انسجام بهتری در کل فضا اتفاق بیافتد.

انتخاب مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل مدرن

دکوراسیون داخلی منزل مدرن

 

 

یکی از مبلمان رایج در این سبک مبلمان ال هست و به دلیل استفاده زیاد این سبک در منازل کوچک مدل های چند منظوره و تخت شو این مبلمان نیز موجود هست که می تواند برای چند فعالیت در منزل مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از ویژگیهای این سبک به کار گیری المان های چند منظوره در فضای منزل است همانگونه که در بالا اشاره شد مبلمان استفاده شده در این سبک می تواند بعنوان تخت نیز به کار رود.

کابینت در دکوراسیون داخلی منزل مدرن

کابینت مناسب برای دکوراسیون مدرن، کابینت های های گلاس و کلا ورق های ام دی اف ساده هستند و کابینت های پر کار ممبران به هیچ عنوان در این سبک جایگاهی ندارد.

استفاده از خطوط صاف و مستقیم در طراحی کابینت ها، امتداد آنها تا سقف جهت استفاده بیشتر و کانتر های راست گوشه از ویژگیهای این سبک می باشد.

دکوراسیون داخلی منزل مدرن

سبک مدرن در طراحی کابینت امکاناتی زیادی را مهیا می کند بعنوان مثال می توانید شلف های دکوراتیو، کتابخانه و فلاور باکس ها جذاب در این سبک داشته باشید.

پنجره در دکوراسیون داخلی منزل مدرن

دکوراسیون داخلی منزل مدرن

یکی از ویژگیهای سبک مدرن ارتباط درون و بیرون و استفاده از جداره های شفاف و شیشه برای ارتباط گرفتن با فضای بیرون است که البته این ویژگی مربوط می شود به جهانبینی مردم که در غرب از سنت به مدرن تغییر پیدا کرده بود و در این حال بود که معماری نیز تغییر کرده و پنجره های بزرگ در ساختمان ها رایج شد.

دکوراسیون داخلی منزل مدرن

جدای این ویژگی استفاده از نورگیر های بزرگ و دعوت نور طبیعی به فضای داخل اتفاق بسیار خوبی در منازل است و کیفیت فضایی منزل را بالا می برد.

پرده در دکوراسیون داخلی منزل مدرن

استفاده از حریرهای سبک بعنوان پرده در این سبک جایگاه مناسبی دارد از مزیت های این نوع پرده ها، ارتباط بصری به مناظر بیرون می باشد و دیگر مزیت آن ورود نور طبیعی بعنوان یکی از تاثیر گذارترین عناصر معماری به فضای داخل منزل می باشد.

یکی دیگر از انواع پرده های رایج در سبک مدرن استفاده از پرده های ساده پانچ می باشد که این پرده ها برای اینکه بخواهیم رنگی را به فضای داخلی منزل اضافه کنیم مناسب است.

پیشنهاد کلی در استفاده از این سبک دوری از تزئینات غیر کاربردی و شلوغی ها می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *