برای دکوراسیون پذیرایی کوچک چه رنگهایی بهتر است؟

ساختمانهای مدرن امروزی، زندگی در فضاهای کوچک را موجب شده اند.حال برای بهبود کیفیت زندگی در این منازل ترفندهای دکوراسیون برای بزرگ جلوه دادن آنها می تواند راهگشا باشد.

یکی از این ترفند ها استفاده از رنگ مناسب در فضای منزل و به ویژه فضای پذیرایی هست.

از رنگ های خنثی برای دکوراسیون پذیرایی کوچک استفاده کنید.

رنگ های خنثی تاثیر کمی در دکوراسیون منزل دارند و یکی از ویژگیهای خوب این دسته از رنگ ها هماهنگ شدنشان با سایر رنگ ها است بنابراین اگر می خواهید فضای پذیرایی تان بزرگ نشان دهد از رنگ خنثی برای دیوار ها استفاده کنید و برای دیزاین بهتر فضا و جلوگیری از بی روح شدن فضا می توانید یک دیوار که دیوار کانونی فضا نیز باشد از رنگ های دیگر استفاده کنید یا با به کار گیریالمانهای دیگر منزل مثل کوسن ها، تابلوها و یا مبل های رنگی از بی روح شدن پذیرایی تان بکاهید.

رنگ های خنثی کدامند

رنگ های طوسی، خاکستری، دودی، بژ، دسته رنگ های کرم، شیری، نقرهای، پلاتینی جز رنگ های خنثی محسوب می شوند که معمولا رنگ های زمینه ای دکوراسیون را شامل می شوند.

از دیگر ویژگی خوب رنگ های خنثی مد بودن همیشگی این رنگ ها است.

برای اطلاعت بیشتر در زمینه زنگ ها به مقاله رنگ شناسی را مطالعه کنید

استفاده از انواع رنگ سفید در دکوراسیون پذیرایی کوچک

رنگ سفید انواع زیادی را شامل می شود مثل رنگ سفید گچی، رنگ سفید استخوانی، سفید عاجی، سفید صدفی و غیره که این دسته از رنگها به بزرگتر جلوه دادن فضا کمک می کنند.

رنگ سفید با بازتاب نور سفید می تواند به بزرگ جلوه دادن فضا کمک کند.

برای جلوگیری از بی روح شدن و کسالت آوری فضا مانند استفاده از رنگ خنثی در این فضا ها نیز می توانید یک دیوار را به رنگ دیگر نقاشی کنید.

رنگ های سرد مناسب برای بزرگتر جلوه دادن فضای پذیرایی

به طور کلی یکی از ویژگی های رنگ های سرد تمایل به عقب نشستن آنها است یعنی اگر در فضایی یکی از دیوارها به رنگ سرد باشد دورتر از حد واقعی خود نشان می دهد برعکس رنگ های گرم که تمایل به جلو نشستن دارندبنابراین یکی از راه های بزرگ نشان دادن فضای پذیرایی به لحاظ بصری به کار گیری رنگ های سرد در دکوراسیون منزل است.

رنگ های سرد کدامند؟

به طور کلی رنگ آبی که یادآور دریا و اقیانوس است و تمام خانواده ی آن مثل انواع سبز، انواع آبی و ارغوانی جز رنگ های سرد محسوب می شوند.

بخشی از مصاحبه مدیر طراحی گروه معماری آرامو دیزاین با سایت چیدانه در رابطه با انتخاب بهترین رنگ برای پذیرایی های کوچک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *