بازسازی ویلا

بازسازی ویلا به ویژه ویلاهای قدیمی یکی از اقدامات و تصمیمات بسیار مناسب است.
ویلا و خانه‌های ویلایی یکی از غنی‌ترین و با کیفیت‌ترین فضاهای معماری محسوب می‌شوند و این هم به دلیل وجود هر سه فضای باز( حیاط) نیمه باز ( فیلترها و تراس ها ) و فضاهای بسته می‌باشد و اینها باعث می‌شود تجربیاتی متنوعی از فضاهای مختلف را داشته باشید و در فضایی با کیفیت زندگی کنید

پروژه ویلایی کردان

 

بنابراین:

از آنجائیکه فضاهای ویلایی از ساختار فضایی مناسبی نسبت به آپارتمان‌ها برخوردارند ارزش آن را دارد که با بازسازی و بازطراحی ویلا و متناسب کردن فضاهای داخلی ویلا با سبک زندگی امروزی و به روز کردن متریال ، مصالح و تاسیسات برقی و مکانیکی آن آسایش فضایی ویلا را بیشتر کنیم.

حالا بپردازیم به این نکته که:

در بازسازی ویلا به چه نکاتی باید دقت کنیم که هم بتوانیم فضایی لوکس و زیبا و رویایی خلق کنیم و هم اینکه بازسازی ویلا برای ما با هزینه‌ای کمتر و در زمان مناسب انجام شود؟
برای اینکه به بهترین طرح در حداقل زمان و مناسب ترین هزینه برای بازسازی ویلا برسیم باید به هر سه مورد اشراف کامل داشته باشیم تا بتوانیم با مدیریت مناسب به هدف خود در بازسازی ویلا دست پیدا کنیم.

  • آگاهی از طراحی نقشه و طراحی دکوراسیون حرفه ای در بازسازی ویلا

برای داشتن یک طرح و نقشه‌ی عالی در زمان بازسازی ویلا باید بدانیم که پلان و نقشه‌ی حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد تعاریف درست فضایی در یک ویلا به چه شکلی انجام می‌شود که تداخل فضایی نداشته باشیم دید مزاحم به فضاهای خصوصی حذف شود و مسیر سیرکولاسیون و رفت و آمدی مناسبی برای دسترسی راحت به فضاها میسر گردد و برای دست یافتن به این اهداف، شما نیاز به طراح و مشاور در این زمینه دارید چون طراحی داخلی حرفه‌ای است تخصصی و کاملا علمی که تخصص طراح متخصص  می‌تواند به شما کمک کند که در یک ویلای لوکس و بهینه زندگی کنید.

روند طراحی و اجرای ویلای نمک آبرود توسط گروه معماری آرامو دیزاین
 
  • زمان مناسب بازسازی ویلا

برای رسیدن به مناسب‌ترین و حداقل زمان برای بازسازی ویلا می‌بایست مدیریت زمان داشته باشید و با لیست تمام کارهایی که برای تکمیل پروژه‌ی بازسازی ویلا نیاز است بتوانید زمان مناسب هرکدام را تخمین بزنید که این زمانبندی به مواردی مثل آگاهی از تمام مراحل کاری و اجرایی و همچنین هماهنگی‌های لازم جهت ثبت سفارشات و خرید مصالح، متریال و حتی مبلمان  که در بازسازی نیاز داریم کاملا وابسته است و مورد دوم همانطور که گفتیم پیش بینی زمان لازم برای هرانجام و اجرای تسک را نیاز دارد تا در انتها بتوانید به یک تایم شیت یا برنامه زمانبندی مناسب دست پیدا کنید.

  • مدیریت هزینه برای بازسازی ویلا

قبل از آماده شدن لیست کامل کارهای اجرایی، خرید مصالح و مبلمان و تخمین زمان هر کدام لازم است اشراف کامل به مصالح و متریالی که باید خریداری شود و همچنین نیروهای انسانی که برای اجرای بازسازی ویلا نیاز می‌شود، داشته باشیم و برای مدیریت هزینه می‌بایست از متریالی استفاده شود که نسبت به کیفیتی که ارائه می‌دهند از هزینه‌ی خوبی هم برخوردارباشند.
نکته‌ی مهم دیگر برای مدیریت هزینه جلوگیری از دوباره کاری‌هایی است که اگر تخصص کافی دراین زمینه یعنی بازسازی ویلا نداشته باشید حتما چارش می‌شوید.
داشتن تمام موارد بالا یعنی در گام اول نقشه و طرح مناسب که به تایید کارفرما رسیده باشد و زمانبندی و اشراف به اقداماتی که لازم است تا به اتمام پروژه برسیم و شناخت بازار باعث می‌شود بتوانید پروژه ای را شروع و به اتمام برسانید که از دوباره کاری‌ها و هدر رفتن سرمایه شما و تلف شدن زمانتان جلوگیری کند و در انتها حس خوب زندگی کردن را در ویلای خود تجربه نمائید.

بازسازی و طراحی داخلی ویلا

مشتریآقای صراحت پور
مکانساری
تاریخ تکمیلشهریور 1399
متراژ440 متر

بازسازی و طراحی داخلی ویلاهای قدیمی به دلیل احساس نیاز بیش از پیش به داشتن فضایی برای زندگی بهتر و پاسخگویی به نیازهای امروزی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
همانطور که بارها در مقالات متعدد گفته‌ایم زندگی درآپارتمان‌های کوچک و بدون حیاط، کیفیت زندگی را به شدت پایین آورده است و مشتریان و کارفرمایان عزیز ما با دانش و آگاهی به این موضوع برآن شده اند که یا ویلایی در جایی خوش آب و هوا طراحی و اجرا کنند یا در صورت داشتن ویلای قدیمی به طراحی و بازسازی آن پرداخته و با تغییر حال و هوای ویلای قدیمی بتوانند از زندگی در فضایی مطلوبتر و لوکس‌تر لذت ببرند.

پروژه بازسازی و طراحی داخلی ویلا ۴۴۰ متری، جز آن دسته از ویلاهایی بود که به دلیل گذر زمان طولانی و تفاوت سبک زندگی کارفرما و متناسب با آن تغییر نیازها و فعالیت‌های کارفرما از کاربری مناسبی برخوردار نبود و کارفرما به دنبال مکان و فضایی برای زمان‌های استراحت، تفریح و تعطیلات بود که هم بتواند از تجربه زندگی در فضایی لوکس با رعایت معیارهای زیبایی شناسی لذت ببرد و هم بتواند در مکان آرامی، آرامش از دست رفته خود در تهران شلوغ را به دست آورد.
با بیان نیازهای فوق تیم طراحی آرامو دیزاین وارد عمل شد.

بازدید و برداشت نقشه و پلان ویلای قدیمی

با بررسی نقشه و وضعیت موجود پروژه ویلا متوجه شدیم که نقشه داخلی ویلا به دلیل نیاز زمان خود شامل ۵ اتاق خواب که هیچکدام از آنها مستر نبودند( منظور عدم جانمایی سرویس بهداشتی در اتاق خواب) و از نورگیر مناسبی نیز برخوردار نبودند.

از دیگر چالش های فضای موجود جانمایی آشپزخانه در مکانی بود که مانع ورود نور به فضای نشیمن و پذیرایی می شد.

طراحی ورودی در بازسازی ویلا

ورودی در این ویلا با توجه به نیاز کارفرما به صورت کمدهای جا کفشی دیزاین شد استفاده از ترمود در بخش ورودی به زیبایی و گرمی فضای خلق شده کمک کرد.
کلوزت مهمان به ورودی داخل انتقال یافت تا احترام مهمان را حفظ نماید این موضوع به فرهنگ هر خانواده مربوط می شود که در ترسیم نقشه‌های معماری نقش بسزایی دارد.

طراحی قسمت های داخلی در بازسازی ویلا

وجود فضای سبز و طراحی و اجرای باغچه فضای سبز در فضای داخلی می تواند به افزایش کیفیت فضایی کمک نماید و لطافت و زیبایی بصری بسیار هیجان انگیزی به وجود آورد.
دیزاین تنه درخت ایده ای بود که برای مخفی کردن ستون در این فضا صورت گرفت و خود توانست بهانه ای باشد برای خلق یکی از تاثیر گذارترین المان های بصری برای ارتقای کیفیت فضایی داخلی ویلا.

از آنجائیکه در این ویلا به دلیل اولویت بندی‌های انجام شده بین فعالیت‌ها و نیازهای خانواده، امکان ایجاد فضایی برای مطبخ یا آشپزخانه کثیف وجود نداشت تلاش کردیم ان فقدان را با ایجاد جداره ای از ام دی اف جبران کنیم که از یک طرف بتواند حریمی در آشپزخانه ایجاد نماید که آسایش بیشتری را برای کارفرما بهمراه داشته باشد.‌
از طرفی دیگر جداره ام در اف دیواری ایجاد که بتواند آینه و کنسول را در خود جای دهد.
طراحی میزی برای صبحانه خوری می‌تواند به ارتباط بیشتر خانواده کمک نماید و بستری برای گفتگوهای خانوادگی فراهم نماید.

طراحی و جانمایی فضای پذیرایی و غذاخوری در بازسازی ویلا

عرصه عمومی فضای داخلی که شامل غذاخوری و پذیرایی مهمان می‌شود همجوار ورودی قرار گرفت تا مهمان با طی مسیر کوتاهی به قسمت مبلمان پذیرایی برسد.
عرصه‌ی عمومی در بازسازی این ویلا با دیوار دکوراتیو که بین دو ستون سازه‌ای قرار می‌گیرد دیزاین و طراحی شدو فضای لوکس تر را نسبت به سایر فضاها خلق کرد. جانمایی مبلمان ناهار خوری در نزدیکی آشپزخانه و با تفکیک فضایی از آن قرار گرفت که هم بتواند دسترسی سریعتر و راحت تری به آن داشته باشد و هم با تفکیک صوت گرفته ارتباط بصری حداقلی به فضای آشپزخانه داشته باشد.

طراحی نشیمن خصوصی بین اتاق خواب در بازسازی ویلا

نشیمن خصوصی بین اتاق‌های خواب از فضاهایی بود که به درخواست کارفرما دیزاین شد فضایی برای نشست‌های کاملا خصوصی و خانوادگی که با متریال گرم طراحی شد تا بتواند اتمسفری گرم و صمیمی ایجاد نماید.

طراحی اتاق خواب مستردر بازسازی ویلا

نیاز اتاق خواب مستردر این پروژه علاوه بر دسترسی به سرویس بهداشتی دسترسی به کلوزت روم ( اتاق لباس ) بود که با توجه به فضای موجود یک اتاق لباس کوچک بین حمام و فضای خواب جانمایی شد که به لحاظ همجواری موقعیت مناسب دارد.
انتخاب رنگ‌ها ملایم برای طراحی اتاق خواب می‌تواند آرامش‌بخش بودن فضایی کمک نماید.
تکنیک ترکیب بندی رنگ خنثی در طراحی این فضا هم خلق فضایی لوکس و جذاب و هم دستیابی به فضایی دلباز را میسر کرده است.

طراحی و جانمایی اتاق مهمان در پروژه‌هایی که به لحاظ متراژ و مساحت امکان آن را داشته باشند می تواند بسیار مناسب باشد و با اختصاص فضایی برای مهمان، آسایش مطلوبی برای مهمان و همچنین اعضای خانواده فراهم کرد.

طراحی سرویس بهداشتی در بازسازی ویلا

طراحی و دیزاین سرویس بهداشتی معمولا از فضاهایی است که به دست فراموشی سپرده می‌شود حال آنکه با دیزاین و طراحی زیبا و کاربردی این فضا هم آسایش فضایی مطلوبی فراهم می‌شود و هم اینکه لطافت، جذابیت و زیبایی بی نظیری به آن می‌بخشد.

نکات مهم برای اجرای طراحی و دکوراسیون لوکس در بازسازی منزل

حال چگونه می توان به این زیبایی ها دست یافت و از آن لذت برد. از نکات مهم پیش نیازها و بستر سازی مناسب پروژه برای اجرای دکوراسیون است به این معنی که برای بازسازی باید اقدامات ذیل صورت پذیرد.

تعویض و تعمیر لوله‌های آب و فاضلاب

از ملزومات بازسازی بررسی لوله‌های موجود است که اگر پوسیده باشند حتما می‌بایست تعویض شوند و از متریال به روز و با کیفیت امروزی استفاده کرد.‌
در غیر صورت باید بدانیم هزینه و زمانی که به بازسازی و دکوراسیون اختصاص داده‌ایم از دست خواهد رفت و ضررهای جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

تعویض سیم‌های برق و سیم کشی‌های مجدد با توجه به نقشه های جدید برقی و نورپردازی

با توجه به تغییر پلان و ترسیم نقشه‌های جدید و متناسب با آن نورپردازی‌های جدید، نیاز به سیم کشی‌های مجدد برای اجرای مناسب دکوراسیون داریم.

بررسی سیستم گرمایش و سرمایش فضا

انتخاب سیستم مناسب سرمایش و گرمایش می‌بایست در زمان بازسازی انجام پذیرد و جانمایی مناسب آنها تعیین و زیرسازی‌های لازم آن آماده باشد.

تعویض پنجره‌ها و درب‌های موجود

تعوض پروفیل‌های پنجره و استفاده از پنجره‌های دوجداره می‌تواند علاوه بر زیبایی ، سیو انرژی، عایق مطلوب صوت و آلودگی را بهمراه داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *