دکوراسیون تالار پذیرایی

دکوراسیون تالار پذیرایی


تالار پذیرایی از فضاهای جمعی و تشریفاتی برای مراسم‌ها می‌باشد و سبک کلاسیک می‌تواند بعنوان یکی از سبک‌های متناسب و پاسخگو به این فضا محسوب شود که با ایجاد حس شکوه و عظمت، محیطی مناسب برای برپایی مراسم‌ها و گردهمایی به ارمغان خواهد آورد. از دیگر مشخصه‌های این سبک ایجاد جذابیت بصری و استفاده حداکثری از جزئیات و تزئینات می‌باشد که در فضاهای بزرگ می‌تواند انتخاب درستی باشد و به تعدیل مقیاس فضایی کمک نماید.پروژه طراحی دکوراسیون تالار پذیرایی فوق توسط گروه معماری آرامو دیزاین انجام شد که بر اساس خواست کارفرما به سبک کلاسیک به شرح ذیل طراحی شد:
• جهت کفسازی پروژه از متریال سنگ با ابعاد 40 در 40 استفاده شد و با مبلمان کلاسیک در فواصل مناسب طبق اصول و ضوابط طراحی چیدمان شد.
• سیرکولاسیون حرکتی با طراحی راهروهای متناسب دور تا دور و مابین مبلمان ایجاد شد که سهولت دسترسی به تمامی نقاط تالار را میسر نمود.
• برای طراحی جداره‌ها از قاب‌های چوبی که مزین به کاغذ دیواری و آینه‌های دکوراتیو بودند استفاده شد و با تعبیه لوسترهای دیوارکوب بر ایجاد حس شکوه و عظمت سبک کلاسیک تاکید شد. ازاره چوبی با ارتفاع 1 متری دیوارها به همراه کتیبه‌ای که دورتادور فضا را فراگرفت زیبایی دو جندانی به آن بخشید.
• برای طراحی ویژه بخش سن و تفکیک آن از سایر فضا از اختلاف ارتفاع و المان ستون ویژه این سبک با نورپردازی و همچنین قابی زیبا که در بدو ورود چشم هر بیننده را به خود مجذوب می‌کند استفاده شد و جانمایی درست سن در آکس ورودی جلوه‌ی ویژه‌ای به محیط بخشید.
• طراحی سقف پروژه با اجرای پتینه و جانمایی لوسترهای مجلل و متناسب این سبک طراحی شد و نورپردازی زیبا و مجلل فضا با استفاده از هالوژن در سقف میسر شد.

یکی از المان‌های مهم در طراحی این سبک ایجاد تقارن در تمام سطوح از جمله دیوار و سقف و کف می‌باشد که  با جانمایی سن تالار در وسط دیوار و طراحی  قاب‌های یکسان در دو طرف آن به خوبی توانستیم فضایی متقارن در جداره‌ها ایجاد نماییم و با رعایت این ویژگی در سقف و کف حس کلاسیک بودن فضا را به حداکثر رساندیم و برای جلوگیری از یکنواختی و تکرار بیش از حد متریال در فضا بصورت کاملا هوشمندانه از آیینه دکوراتیو در میان قاب‌های کاغذ دیواری استفاده شد که با انعکاس و شکست زیبای نور زیبایی و جذابیت فضا را به همراه داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *