تاثیر آینه در دکوراسیون داخلی

معجزه ی آینه در دکوراسیون داخلی/ نمونه هایی از دیزاین منزل با آینه/تاثیر آینه در منازل کوچک

آینه در دکوراسیون داخلی چی میکند؟

آینه ها زیبایی ها را دوبرابر کنند.

۱. همانطور که می دانیم یکی از المانها و اکسسوریهای جذاب و دکوراتیو در دکوراسیون داخلی، آینه است. آینه ها با ویژگی انعکاسی که دارند می توانند زیبایی ها را دو برابر کنند بعنوان مثال اگر در دکوراسیون داخلی منزل دیوار جذاب و زیبایی دارید یا تابلوی نفیسی بر گوشه ای از دیوار نصب کرده اید به راحتی می توانید با قراردادن آینه در روبه روی آن زیبایی های منزلتان را دوبرابر و به ارزش زیبایی ها تاکید کنید.

آینه ها فضا را بزرگتر جلوه می دهند.

۲. یکی از تاثیرات بزرگ و غیر قابل انکار آینه ها بزرگتر جلوه دادن فضایی است که با آینه دیزاین شده اند. بنابراین اگر فضای منزل شما کوچک است آینه می تواند به بزرگتر شدن آن کمک کند و این ترفندی است که در راهرو ها، اتاق های کوچک و . . . استفاده می شود. هچنین با آینه کاری سقف می توانید ارتفاع سقف را به لحاظ بصری بزرگتر جلوه دهید.

آینه ها نور فضا را زیاد و فضا را دلباز تر می کنند. 

۳.از دیگر تاثیرات چشمگیر به کارگیری آینه در دکوراسیون داخلی منزل، پرنورتر و روشن تر شدن فضا می باشد که با جانمایی آینه به ویژه روبه روی پنجره می توانید به انعکاس نور در فضا کمک کنید و نور فضا را دو چندان نمایید که این مورد بزرگتر شدن فضا را نیز میسر می نماید.

آیا استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی قدیمی شده است؟

آینه در دکوراسیون داخلی به جهت ویژگی های مثبتی که دارد در همه ی دوران  قابل استفاده بوده و امروزه نیز با فرم های مدرن آینه نیز می توان شکل و فرمی امروزی به آن داد بنابراین قدیمی شدن آینه در دکوراسیون خیلی معنایی ندارد.

یکی دیگر از دلایل منفی بودن پاسخ این سوال توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل می باشد زیرا هر سبکی فرم مخصوص خود را می طلبد و چه بسا فرم های قدیمی تر آینه در یک سبک بسیار زیبا و جذاب باشد.

چه شکل و فرمی از آینه ها جذابتر هستند؟

پاسخ سوال فوق در سبک دکوراسیون داخلی شما نهفته است و بهترین پاسخ را سبک طراحی داخلی می دهد بعنوان مثال در سبک کلاسیک به کارگیری قاب های منبت و پرکار می تواند جذاب باشد و به فضای منزل شما هارمونی ببخشد.

در سبک مدرن استفاده از قاب های ساده یا آینه های متفاوت بدون قاب و با چیدمان متفاوت فضا را جذاب می کند.

همچنین در سایر سبک ها متناسب با سبک طراحی خود می توانید از فرم های مختلف آینه استفاده کنید.

آینه در آپارتمان های کوچک

در آپارتمانها و منازل کوچک حتی الامکان از آینه استفاده کنید زیرا در این فضاها زیاد شدن نور می توانید فضای منزل را به لحاظ بصری بزرگتر جلوه دهید. و با جانمایی آینه روبه روی منظره ی مناسب و جذاب، به زیباتر شدن منزلتان کمک کنید.

بنابراین از آینه در فضای کوچک غافل نشوید.

بخشی از مصاحبه مدیر طراحی گروه معماری آرامو دیزاین با سایت چیدانه در رابطه با کاربرد آینه ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *