دکوراسیون منزل

 آپارتمانهای امروزی بدون توجه به سلسله مراتب فضایی و نیاز فضایی هر شخص، زندگی را به حد سکونت و خانه را به مسکن ( سرپناهی) صرف تنزل داده است که همواره دنبال بهانه‌ای هستیم تا از آن خارج شویم. ما در گروه معماری آرامو دیزاین با توجه به رسالت اجتماعی خود سعی می‌کنیم برای نزدیک کردن منزل به خانه‌ای که زندگی در آن جریان دارد و اصول زیبایی شناسی در آن رعایت شده است تاکید نماییم و منزل خود را به این سطح نزدیک کنیم.

دکوراسیون منزل

همواره باید با تقویت نقاط قوت و کمرنگ کردن یا حذف نقاط ضعف در صورت امکان پلان اولیه را بهبود بخشیم و بعد از آن تک تک فضاها را به جهت بهینه کردن فضایی و زیبایی شناسی غنی نماییم.

طراحی دکوراسیون ورودی

ورودی خانه در معماری اصیل ایرانی بعنوان فضای مکث و تقسیم محسوب می‌شد که در آپارتمانهای امروزی در صورت وجود این فضا می‌توان جاکفشی را در آن طراحی کرد و با چیدمان حرفه‌ای گل و گیاه طراوت و زیبایی آن را دوچندان نمود. وجود آیینه در این فضا بسیار مناسب است و طبق اصول فنگ شویی قرارگیری آینه نباید روبه‌روی ورودی باشد چون از ورود انرژی به داخل خانه جلوگیری می‌نماید.
جانمایی قالیچه کوچک و گلدان متناسب با سبک چیدمان، در طراحی ورودی بسیار مناسب است. استفاده از رنگ روشن می تواند انتخاب مناسبی برای طراحی ورودی باشد و روشن بودن این فضا به دلیل تشدید حس دعوت کنندگی بسیار مناسب است در نورپردازی ورودی تلاش شود از نور مناسب جهت ایجاد فضایی روشن با نور پردازی عمومی صورت گیرد.

آشپزخانه

طراحی آشپزخانه به صورت مستقیم تحت تاثیر چیدمان ،جانمایی و رنگ کابینت می‌باشد و در طراحی خانه و انتخاب کابینت آشپزخانه همواره باید تلاش شود که کاربری مناسبی را داشته باشد با کمی خلاقیت در طراحی کابینت آشپزخانه می‌توان از یونیت‌های موجود، چند عملکرد متفاوت را گرفت و به کارایی آن افزود بعنوان مثال اگر پنجره‌ای با نور گیری مناسبی در فضای آشپزخانه موجود باشد بهتر است کابینت زیر آن را به گونه‌ای طراحی کرد که بتواند فضای نشیمن و صبحانه خوری را به آن افزود.‌
نورپردازی در آشپزخانه بسیار مهم است به ویژه نورپردازی بخش‌های اصلی تحت عنوان مثلث آشپزخانه که می تواند بصورت موضعی اجرا گردد و علاوه بر زیبایی بصری انجام فعالیت‌های مرتبط را آسان نماید. جهت نورپردازی میز غذاخوری در آشپزخانه از نورپردازی موضعی بعنوان مثال آویزهای متناسب با رنگ و فرم کلی کابینت آشپزخانه استفاده نمایید.‌
اگر فضای آشپزخانه کوچک است رنگ روشن انتخاب مناسبی برای کابینت می‌باشد تا محیطی دلباز تر ایجاد و با لکه‌های رنگی کوچک از بی روح شدن آن جلوگیری گردد. طراحی آشپزخانه کوچک خلاقیت بیشتری را طلب می‌کند که در این رابطه می‌توانید از مشاوره رایگان گروه معماری آرامو دیزاین استفاده نمایید تا در نهایت بتوانید از محیطی کوچک با ایجاد فرم‌های مناسب فضای بهینه تری ایجاد نمایید.

طراحی دکوراسیون پذیرایی

در طراحی و بازسازی پذیرایی اگر سبک خاصی را دوست دارید حتما در مورد آن سبک اطلاعات کافی را کسب نمایید یا از کارشناسان گروه معماری آرامو دیزاین مشاوره رایگان دریافت نمایید تا متناسب با همان سبک مبلمان و اکسسوری‌های لازم را خریداری و مطابق با سبک چیدمان نمایید البته باید یادآور شویم که این سبک باید در تمام منزل خود را نشان دهد.
و اما نکاتی در رابطه با چیدمان پذیرایی:
مبلمان و غذاخوری مهمان حتی الامکان از دید آشپزخانه خارج باشد که به نوعی در این شیوه چیدمان فرهنگ سازی را خواهیم داشت زیرا خیلی جالب نیست که مهمان در جریان فعالیت‌ها و سر و صدای آشپزخانه قرار گیرد و بخلاف آن بسیار زیباست که پذیرایی از مهمان بصورت ویژه بوده و مهمان از نحوه پذیرایی و حتی نوع غذایی که قرار است سرو شود، سورپرایز گردد و با احترام ویژه متناسب مهمان صورت گیرد. نورپردازی پذیرایی می‌بایست بصورت عمومی اجرا گردد تا نوری یکدست تمام نقاط پذیرایی را در برگیرد. برای تاکید و جلوه بخشیدن به تزئینات و اکسسوری دکوراتیو می‌توان از نورپردازی موضعی استفاده کرد که در زیبایی شناسی پذیرایی تاثیر گذار است.

دکوراسیون منزل

طراحی و دکوراسیون نشیمن خصوصی یا tv room

نشیمن خصوصی که با عنوان تی‌وی‌روم شناخته می‌شود فضایی است که فعالیت‌هایی مثل نشست‌ها و گفتگوهای خانوادگی ، تماشای تلویزون، پذیرایی از مهمان‌های خودمانی، غذاخوری و غیره درآن انجام می‌شود و ارتباط نزدیک و مستقیم با آشپزخانه دارد که با یک صبحانه خوری کوچک می‌تواند از آن تفکیک شود.

نکات مهم در طراحی خانه و چیدمان نشیمن خصوصی:
در فضای تی وی روم دیواری که تلویزیون روی آن قرار می‌گیرد دیوار کانونی کل فضا محسوب می‌شود و مبلمان، روبه‌روی این دیوار چیدمان می‌شود و به لحاظ بصری بیشتر از دیوارهای دیگر در دید مستقیم می‌باشد بنابراین می بایست از دکور زیبا و مناسب با فضای کلی و سایز تلویزیون و همچنین روحیات و فرهنگ خانواده بهره گیرد به لحاظ اهمیت و وجود این فضا در تمام منازل پیشنهاد می‌گردد از مشاوره گروه معماری آرامو دیزاین بصورت کاملا رایگان جهت طراحی آن استفاده نمایید تا بتوانید با ایده‌های جدید و خلاقانه  و حداقل هزینه در محیطی زیبا و دلنشین لایق روحیات خود زندگی نمایید. با جانمایی و چیدمان گیاهان آپارتمانی و فضایی جهت شومینه در صورت امکان به گرمی و صمیمیت نشیمن خصوصی بیافزایید.

از رنگ‌های گرم مثل قرمز و زرد و نارنجی در این فضا استفاده نمایید تا گرمای محیط زندگیتان را دوچندان نماید. جهت نورپردازی نشیمن خصوصی مانند نورپردازی پذیرایی نوری یکدست و عمومی لازم است و برای تاکید فضاهای دکوراتیو از نورپردازی موضعی استفاده نمایید. پیشنهاد می‌شود از آبنما یا کاغذ دیواری با طرح قطرات یا امواج آب استفاده شود زیرا آب را که در معماری اصیل ایرانی بسیار استفاده می‌شد و آرامش خیال را با خود بهمراه دارد تداعی نماید.

دکوراسیون منزل

طراحی اتاق خواب

از آنجایی که اتاق خواب در بازیابی انرژی از دست رفته بدن در طول فعالیت روزانه نقش بسیار مهمی دارد بنابراین در طراحی اتاق خواب همواره باید تلاش گردد تا فضایی آرام جهت استراحت مفید را تامین نماید. از دیگرفعالیت‌هایی که در اتاق خواب صورت می‌گیرد گفتگوهای دونفره می‌باشد که بهتر است برای این فعالیت صندلی‌های راحت چیدمان شود و حتی‌المکان روبه‌روی پنجره با دید مناسب باشد اگر منظره بیرونی پنجره مناسب نیست با کمی خلاقیت و جانمایی فضای سبز یا استفاده از پرده مناسب دیدی زیبا برای آن ایجاد نمود تا بتواند به ایجاد آرامش و حس فضایی کمک نماید.
انتخاب رنگ مناسب در اتاق خواب بسیار مهم است در این راستا پیشنهاد می‌گردد از رنگ‌های آرامش بخش مثل آبی، سبز حتی الامکان بصورت لکه رنگی در طراحی و انتخاب مبلمان استفاده گردد. نور پردازی اتاق خواب می‌بایست با نور آرام و ملایم صورت گیرد و با تعبیه چراغ خواب و همچنین چراغ مطالعه بالای تخت نورپردازی مناسبی خواهیم داشت که می‌تواند مشوقی برای کتابخوانی باشد. مطالب فوق کلیاتی در مورد طراحی و دکوراسیون داخلی بود جهت کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره رایگان و تخصصی شرکت معماری آرامو دیزاین استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *