سبک هندی در دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون داخلی به سبک هندی رنگ حرف اول را می‌­زند رنگ با فرهنگ و زندگی مردم هند رابطه بسیار نزدیکی دارد و مراسم هولی یا جشن رنگ در هندوستان از مراسم سنتی این کشور می‌باشد به همین جهت فلسفه رنگ در هند بسیار جدی است و در جشن رنگ پاشی که هر ساله در ابتدای بهار و به مدت دو روز صورت می‌گیرد رنگ‌های زیادی که گیاهی هستند ساخته شده و در این جشن به کار گرفته می‌شود بنابراین برای داشتن دکوراسیون به سبک هندی رنگ  را فراموش نکنید.

معماری و دکوراسیون داخلی به سبک هندی
همانطور که در تصاویر فوق مشاهده می‌فرمایید رنگ به ویژه رنگ‌های گرم در این کشور اهمیت بسزایی دارند. در کشوری که زندگی­شان به نوعی با رنگ پیوند خورده است جای هیچگونه تعجبی نیست که در دکوراسیون منازلشان نیز از آن استفاده نمایند. طراحی دکوراسیون داخلی به سبک هندی نیز بر اساس کنتراست رنگ می‌باشد و حداقل سه رنگ متضاد در این سبک می‌بایست خودنمایی کنند. رنگ‌های پر کاربرد در سبک هندی رنگ‌های گرم می‌باشند.
معماری و دکوراسیون داخلی به سبک هندی

در طراحی به سبک هندی تزئینات جایگاه ویژه‌ای دارند و طرح‌های شلوغ و پرزرق و برق و رنگارنگ در پارچه‌ها و دیوارکوب ها و غیره بسیار دیده می‌شود. از المان‌ها و اکسسوری‌های این سبک می‌توان به پاراوان‌های چوبی، قاب‌های منبت کاری و آینه و قاب‌های رنگی اشاره نمود. به دلیل اعتقادات این کشور عناصری مانند شمع و عود علاوه بر موارد کاربردیشان به عنوان المان‌های دکوراتیو و تزئینی کاربرد فراوانی دارند.

معماری و دکوراسیون داخلی به سبک هندی

خطوط کرو و پیچ در پیچ و شلوغ در طرح‌های عناصر و فضاهای دکوراتیو این سبک استفاده می‌شوند. همچنین استفاده خطوط کرو در معماری یادآور معابد و آرامگاه‌های هندی می‌باشد که به دکوراسیون داخلی منازل هندی نیز راه یافته است.

معماری و دکوراسیون داخلی به سبک هندی

بازسازی و دکوراسیون داخلی به سبک هندی

برای طراحی و بازسازی منزل خود به سبک هندی می‌توانید از المان‌های این سبک و رنگ‌های گرم استفاده نمایید. مبلمان چوبی با منبت‌کاری‌های ظریف روی چوب درخت ساج، آبنوس و بلسان از ویژگی‌های بارز مبلمان سبک هندی است. کوسن از المان‌های پرکاربرد این سبک می‌باشد بنابراین با استفاده از کوسن‌هایی با رنگ متضاد، پارچه‌های پولک دوزی و با طرح‌های شلوغ چیدمان منزل خود را به این سبک نزدیک نمایید.

معماری و دکوراسیون داخلی به سبک هندی

به کار گیری شمع و عود در چیدمان منزل علاوه بر ایجاد رایحه خوب و فضایی دلنشین، حال و هوای سبک هندی را افزایش می‌دهد. پارچه‌های پولک دوزی شده، ساتن‌های رنگی و مخمل‌های زرق و برق دار به عنوان رو مبلی، رو تختی و حتی پرده می‌تواند برای این سبک مناسب می باشد. پرده‌ها در این سبک از جنس‌های ابریشمی و در رنگ‌های متفاوت هستند بنابراین می‌توانید برای ایجاد حس این سبک از پرده‌های حریر با میل پرده‌های برنجی و مهره‌های تزئینی استفاده نمایید.

مبلمان چوبی منبت کاری در این سبک کاربرد دارد. از آنجایی که طرح‌های شلوغ و پیچ در پیچ در این سبک جایگاه ویژه‌ای دارد در انتخاب کاغذ دیواری و کاشی حتما دقت نمایید که دارای خطوط و طرح‌های پیچ در پیچ باشند. وجود تزئینات کوچک مانند قلیان، شطرنج، سوزن دوزی ظریف، چهل تکه و مندیر ( معبد کوچکی که هر جایی در خانه غیر از اتاق خواب می توان قرار داد) و استفاده از نقوش شیوا، لاکشمی، گانشا و همینطور نقش فیل (اعتقاد هندوها بر به ارمغان آوردن ثروت) از خصوصیات این سبک محسوب می‌شوند. اگر میخواهید دکوراسیون منزلتان امروزی‌تر باشد می‌توانید از رنگ‌های ملایم تر در طراحی منزل‌تان استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *