معماری و دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

معماری مینیمالیسم جنبشی در اواخر قرن بیستم است که در منابع زیادی به ساده‌گرایی و کمینه‌گرایی از آن یاد می‌شود ساده‌گرایی با مفهوم حذف المان‌های اضافه و غیر ضروری که در نهایت منجر به خلوص و زیبایی و کمال می‌­شود.در سبک مینیمال به هر چیزی بنگرید همان چیزی است که روبه­‌روی شماست درواقع هیچ فلسفه‌ای پشت آن نیست.
از ویژگی‌های این سبک می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:
• سادگی و بی پیرایگی
• حذف تجملات
• رابطه بین طبیعت و معماری
• اهمیت استفاده از نور
• استفاده از متریال شیشه، بتن، فلز و سنگ
• استفاده از هندسه ساده در طراحی فرم
در سبک مینیمال به عملکردی بودن فضا و استفاده بهینه از فضا اهمیت بسزایی داده می‌شود و به دنبال تحقق خلوص و زیبایی با استفاده از حداقل المان و عناصر طراحی می‌باشد. طرفداران این سبک که روزبه‌روز در حال افزایش هستند معتقدند می‌بایست با حذف حضور فریبنده تجملات و تکنیک‌های ترکیب بندی در فرم بیشترین مفهوم را منتقل کرد.

سبک مینیمال

چگونه خانه خود را به سبک مینیمال طراحی و چیدمان کنیم؟

برای طراحی و بازسازی منزل خود به سبک مینیمال از شلوغی و تزئینات غیر ضروری بپرهیزید و بدانید که تجملات در این سبک هیچ جایگاهی ندارند به دنبال بهینه‌سازی فضاهای منزل خود باشید و همواره خانه خود را با عدم استفاده از المان‌های اضافی خلوت و مرتب نگه دارید. سبک مینیمال در برخی اصول مشابه اصول و قواعد فنگ شویی می باشد. رنگ مناسب برای سبک مینیمال رنگ‌های خنثی مثل سفید و خاکستری می‌باشند و برای جلوگیری از بی روح شدن فضا می‌توانید از یک رنگ گرم در فضا استفاده نمایید اما رنگ سفید پرکاربردترین رنگ در این سبک می‌باشد.
همانطور که اشاره شد برای طراحی و بازسازی خانه خود، متریال شیشه و استفاده آن در پنجره‌های بزرگ با نور گیر طبیعی، متریال بتن برای جداره‌ها و کف، می‌تواند مناسب باشد. در چیدمان منزل به سبک مینیمال از مبلمان ساده و با رنگ‌های خنثی استفاده کنید و از مبلمان پر تجمل خودداری فرمایید. چیدمان گل و گیاه در این سبک می‌تواند به جذابیت فضا کمک نماید و ایجاد حس زیبایی شناسی را ممکن سازد.
نورپردازی سبک مینیمال به صورت ساده و به رنگ سفید می‌باشد و لوسترهایی با فرم هندسی ساده می‌توانند در نورپردازی فضا مورد استفاده قرار گیرند. اصل این سبک بر پایه سادگی می‌باشد بنابراین برای طراحی و چیدمان فضاهایی مثل آشپزخانه از کابینت‌های ساده و کاربردی و با رنگ سفید یا خنثی استفاده نمایید. طراحی بخش‌هایی از کابینت آشپرخانه با متریال رنگی، حس صمیمیت و گرمی فضا را در این محیط میسر می‌نماید. خلوتی و اجتناب از وسایل اضافی در آشپزخانه نیز از الزامات هست و برای خانواده دو نفره کانتر صبحانه خوری فقط با دو صندلی می‌تواند بهینه و مناسب باشد. 

سبک مینیمال

طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال

برای طراحی اتاق خواب با این سبک حداقل عناصر ضروری را چیدمان نمایید سادگی و خلوت بودن فضاها را فراموش نکنید از تخت‌های با فرم ساده، بدون تزئینات و شلوغی استفاده کنید.
جداره‌ها و دیوارها را با رنگ خنثی طراحی کنید و از پرده‌های تجملاتی دوری کنید. سبک مینیمال برای آپارتمان‌های کوچک و متوسط بسیار مناسب است و با توجه به ویژگی رنگ‌های خنثی که به عقب نشینی معروف هستند فضا را بزرگتر نموده و حس دلباز بودن را به آن می­‌دهند. همچنین پرهیز از تجملات که منجر به شلوغی و کوچک شدن فضا می‌نماید باعث خلوتی و نظم فوق العاده زیبایی در فضا می‌شود.

 

نمونه‌هایی از طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *