در دکوراسیون پذیرایی کوچک حتما می بایست تلویزیون را روی دیوار نصب کرد؟

تلویزیون روی دیوار یا میز؟

تلوزیون روی میز یا دیوار

یکی از راهکارهای بهینه شدن فضا در دکوراسیون خانه های کوچک حذف اکسسوری و المان های نه چندان ضروری می باشد بنابراین اگر دیواری داریم که بتوان از آن بعنوان دیوار تلویزیون یا همان تی وی وال استفاده کرد اولویت با تی وی وال می باشد زیرا در این صورت یک دیوار از خانه دکور می شود و به عنوان نقطه کانونی محل جمع شدن خانواده محسوب می گردد و زیبایی بصری فضا را نیز تامین می کند.

اما اگر منزل شما به گونه ای باشد که دیوار ها محل مناسبی برای نصب تلویزیون نباشند. به این صورت که پنجره های بزرگ دارید یا تابش شدید روی صفحه تلویزیون خواهید داشت یا هر دلیل دیگر که مانع نصب تلویزیون روی دیوار می شود بهتر است از میزهای ساده برای تلویزیون استفاده کنید و حتی الامکان رنگ آن را نیز روشن انتخاب کنید این انتخاب باعث می شود از شلوغی زیاد فضای پذیرایی بکاهید و بتوانید از تماشای تلویزیون لذت ببرید.

چگونه تی وال را دکور کنیم؟

۱. ابتدا سبک دکوراسیون داخلی منزلتان را در نظر بگیرید.
۱-۱. اگر دکوراسیون داخلی شما به سبک کلاسیک است تقارن را از یاد نبرید و روی تقارن تاکید نمایید به عنوان مثال می توانید دیواری که برای نصب تلویزیون انتخاب کرده اید را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و تلویزیون را وسط دیوار نصب نمایید و دو طرف دیوار را به شکل کاملا قرینه دیزاین کنید اگر یک طرف از تلویزیون را به گلدان اختصاص داده اید حتما در طرف دیگر همین کار را تکرار کنید.
اگر دیوار پشت تلویزیون را با کاغذ دیواری دکور میکنید حتما از کاغذ دیواری های کلاسیک مثل طرح گل داماس استفاده کنید.
نورپردازی قرینه را فراموش نکنید و در صورت نورپردازی حتما با تقارن کامل انجام دهید.

۱-۲. در صورتیکه سبک دکوراسیون داخلی منزلتان مدرن است که برای فضاهای کوچک مناسب تر می باشد می بایست تعادل را به صورت کامل اجرا کنید یعنی اگر در یک سمت از تلویزیون گلدان قرار می دهید در طرف دیگر الزامی برای گلدان نیست اما می بایست یک المان مثل آباژور داشته باشید که تعادل ایجاد گردد.

رنگ دیوار یا نصب یک کاغذ دیواری این دیوار را دیزاین نمایید.

بخشی از مصاحبه مدیر طراحی گروه معماری آرامو دیزاین با سایت چیدانه در رابطه با انتخاب تلویزیون روی دیوار یا میز؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *