طراحی اتاق خواب کودک

 طراحی اتاق خواب کودک

اتاق خواب کودک فضایی است برای پاسخگویی به نیازهایی مثل بازی، خواب، مطالعه و . . . بنابراین طراحی آن باید به گونه ای صورت گیرد که علاوه بر نیازهای فوق متناسب با روحیات و علایق کودک بوده و بتواند مدت زیادی جوابگوی نیازهای کودک باشد. طراحی مناسب اتاق خواب کودک باعث رشد و پرورش خلاقیت کودک می شود و فضایی که کودک در آن بزرگ می شود در اعتماد بنفس کودک تاثیر گذار است.

تحقیقات و پژوهش ها نشان داده اند که دوران کودکی نقش بسزایی در شکل گیری شخصیت او دارد و کودکان از حساسیت بیشتری نسبت به بزرگسالان برخوردار هستند بنابراین نباید کوچکترین فضا را برای کودک در نظر بگیریم وجود نورگیر و تراس در اتاق خواب کودک بسیار مهم است و هرچه کودک با تعدد فضایی بیشتری در گیر باشد رشد فکری مناسب تری خواهد داشت.

همچنین طبق تحقیقات خواب بر فاکتورهایی چون شخصیت ، آرامش، استرس، هوش کودک تاثیر گذار است از اینرو ایجاد فضایی مناسب برای خواب از الزامات این فضا می باشد.

طراحی اتاق خواب کودک

برای اینکه بتوانید یک اتاق خواب رویای برای فرزندانتان طراحی کنید با ما همراه باشید.

روح کودکان بسیار حساس است. آرامش و امنیت کودکان مهم ترین موضوع در دوران کودکی و نوجوانی است. اتاق خواب کودک از مکان های پر رفت و آمد برای کودکان است. بنابراین ایجاد امنیت، آرامش و حس خوب مهم ترین فاکتور برای طراحی اتاق خواب کودک است. کودکان در اتاقی که بر اساس علایقشان طراحی شده است بیشتر بازی می کنند. برای طراحی اتاق خواب کودک بهتر است نیازها و رویاهای کودکتان را بدانید تا بتوانید بر آن اساس یک اتاق خواب زیبا و کاربردی برای کودکتان طراحی کنید.

مواردی که در این مقاله بررسی می کنیم

  • سرویس خواب کودک و نوجوان
  • دکوراسیون اتاق خواب پسرانه
  • دکوراسیون اتاق خواب دخترانه
  • تاثیر رنگ در دکوراسیون اتاق کودکان
  • قفسه و کتابخانه در دکوراسیون اتاق خواب کودکان

سرویس خواب در طراحی اتاق خواب کودک و نوجوان

سرویس خواب مهم ترین فاکتور در طراحی اتاق خواب است. از جمله نکاتی که در تهیه سرویس خواب باید به آن دقت داشته باشید جنسیت و سن فرزندتان است. ابعاد اتاق خواب نیز در انتخاب سرویس خواب بسیار تاثیرگذار است. سرویس خواب شامل تخت، پرده، فرش،  قفسه و میز مطالعات است.

در انتخاب سرویس خواب به سبک دکوراسیون داخلی منزل و اتاق فرزندتان توجه داشته باشید. در این امر حتما نظر فرندانتان را بپرسید. در انتخاب سرویس خواب سعی کنید با توجه به ابعاد اتاقتان به گونه ای عمل کنید که اتاقتان از نظم خاصی برخوردار باشد و بتوانید چیدمان مناسبی داشته باشید. ایجاد نظم در اتاق خواب کودک می تواند این مزیت را داشته باشد که کودکان از دوران بچگی نظم را یاد بگیرند.

طراحی اتاق خواب کودک

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

همانطور که قبلا هم گفتیم جنسیت در طراحی اتاق خواب کودک بسیار مهم است. اگر برای یک پسر اتاق را طراحی و چیدمان می کنید در انتخاب سرویس خواب و وسایلی که در اتاق خواب استفاده می شود باید به گونه ای عمل کنید که با جنس و سن فرزندتان مطابقت داشته باشد. برای تزیین دیوار اتاق فرزندتان پیشنهاد می شود از تصاویر و استیکرهایی که محبوب فرزندتان است استفاده کنید. پسرها عاشق هیجان و ورزش هستند. بنابراین چیدمان اتاق خواب باید طوری باشد که این نیاز پسران را برطرف کند تا بتوانند با علاقه در اتاقشان بمانند. پرسش از فرزندان و چیدمان بر اساس نظر و علایق آنها با عث ایجاد عزت نفس در فرزندان می شود.

با توجه به تغییر ظاهری پسران در سن رشد باید در خرید تخت دقت داشته باشید. این امر باعث می شود در هزینه ها صرفه جویی کنید و مجبور نباشید پس از مدت زمان کوتاهی دوباره تخت تهیه کنید. برای اینکه یک طراحی زیبا و متفاوت داشته باشید می توانید از رنگ های پرانرژی و وسایل مدرن استفاده کنید.

طراحی اتاق خواب کودک
طراحی اتاق خواب کودک

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

فضایی که در آن زندگی می‌کنیم بسیار در خلق و خو ما تاثیر گذار است. بنابراین باید تمام تلاشمان را بکنیم که این فضا دلنشین و جذاب باشد. شما می توانید با الهام گرفتن از فضاهای مختلف و به کارگیری سلیقه خودتان  یک فضای آرامش‌بخش را طراحی کنید.

دختران به جزئیات بیشتری دقت می کنند و وسایلی که برای اتاقشان تهیه می شود برایشان بسیار مهم است.  نظرات دختران در طراحی اتاق خواب باید پرسیده شود. زیرا با توجه به اینکه زمان زیادی را در اتاق خوابشان سر می کنند بنابراین واجب است که بر اساس سلیقه خودشان طراحی شود. همچنین دختران با ریز بینی که دارند بر اساس فضاهای مختلف ایده های مختلفی برای اتاقشان دارند.

بهتر است ابتدای کار سبک دکوراسیون داخلی اتاق کودک را مشخص کنید تا بر اساس آن بتوانید وسایل را  خریداری کنید. بعد از سبک باید رنگ غالب اتاق را مشخص کنید. رنگ های مناسب برای نوجوانان رنگ های پرانرژی است که برای دختران می توانید از رنگ صورتی ، سبز و نظایر اینها استفاده کنید. برای طراحی اتاق خواب دخترانه می توانید از دکورهای رنگی، بالش های رنکارنک و پاف های رنگی استفاده کنید. در طراحی اتاق خواب حتما سن فرزندتان را در نظر بگیرید زیرا سلایق در سنین مختلف متفاوت است.

طراحی اتاق خواب کودک
طراحی اتاق خواب کودک

 تاثیر رنگ در طراحی اتاق خواب کودک

رنگ های شاد و گرم برای کودکان بسیار مناسب است. رنگ های گرم باعث تحریک ذهن می شوند که این امر یک فضای پرانرژی و پرحرارت ایجاد می کند. اگر کودکتان بیش فعال است بهتر است از رنگ های گرم در حجم وسیع استفاده نکنید. در کنار رنگ مورد علاقه فرزندتان برای زیباتر شدن فضا از رنگ های خنثی هم استفاده کنید. رنگ های آبی برای پسرها و رنگ های صورتی برای دخترها یک کلیشه ی قدیمی است. بنابراین سعی کنید با رعایت هارمونی رنگ ها فضایی شاد برای فرزندتان طراحی کنید. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب رنگ را داشته باشید به مقالات رنگ شناسی ما مراجعه کنید.

سن کودکان در انتخاب رنگ مناسب برای اتاق بسیار مهم است. رنگ های ملایم بیشتر برای اتاق های کودک توصیه می شود. برای مثال در دوران نوزادی کودکان به نور و سایه واکنش نشان می دهند. بنابراین استفاده از رنگ های روشن می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای نوزادان باشد. استفاده از چندین رنگ در اتاق خواب کودک باعث ایجاد آشفتگی بصری می شود به همین دلیل توصیه می شود رنگ غالب را ابتدا انتخاب کرده سپس بر اساس آن هارمونی رنگ ها را رعایت کنید.

طراحی اتاق خواب کودک

قفسه و کتابخانه در طراحی اتاق خواب کودک

طراحی مناسب اتاق خواب می تواند باعث ترغیب فرزندان به مطالعه شود. یکی از پر کاربردترین اجزای اتاق خواب کودک کتابخانه است. طراحی کتابخانه باید بر اساس نیازهای شما انجام شود.در این مقاله چندین طرح از کتابخانه کودک را به شما نشان می دهیم تا به کمک آنها بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

گروه معماری آرامو دیزاین با علم بر روانشانسی کودکان می تواند بهترین طراحی اتاق خواب را برای شما به ارمغان آورد.

اگر طراحی کتابخانه درست و زیبا صورت گیرد می تواند باعث افزایش میزان مطالعه کودکان شود. یکی از راه های کم هزینه برای ایجاد کتابخانه در اتاق خواب کودک استفاده از کتابخانه های پیش ساخته است. طرح های جذاب کتابخانه های پیش ساخته باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد. کتابخانه های پیش ساخته را می توانید از فروشگاه های مبلمان کودک تهیه کنید

سوالات متداول

چه رنگی برای اتاق خواب کودکان مناسب است؟

رنگ ها روی روحیات و خلقیات فرزندان تاثیرگذارند. همانطور که گفتیم رنگ ها باعث تحریک ذهن کودکان می شوند. برای اینکه فرزندتان آرامش بیشتری داشته باشد بهتر است از رنگ های سرد استفاده کنید. زیرا رنگ های گرم باعث افزایش انرژی می شوند و برای کودکانی که پر جنب و جوشن هستند، مناسب نیستند.

برای خرید سرویس خواب باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

مهم ترین نکته ای که برای خرید سرویس خواب باید به آن دقت داشته باشیم، تغییر رشد فرزندان است. فرزندان از سن نوجوانی تغییر چشمگیری دارند بنابراین باید به گونه ای انتخاب کنیم که تا سنین جوانی هم بتوانند از آن استفاده کنند.

نورپردازی مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب کودک چیست؟

برای اینکه فضای اتاق خواب فرزندتان زیباتر دیده شود می توانید از لوسترهای فانتزی و یا چراغ های سقفی تو کار استفاده کنید. استفاده از نورها به صورت ترکیبی بهترین انتخاب است.

چه روشی برای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب مناسب است؟

قبل از شروع چیدمان باید بر اساس ابعاد و سبک خانه وسایل اتاق را خریداری کنید. قبل از خرید بهتر است جایگاه تقریبی وسایل را در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.به روحیات و سلیقه فرزندان در چیدمان دقت کنید.

بهتر است از قبل تمام وسایل را با توجه به ابعاد و سبک خانه خریدری نمایید و با ذهنیت قبلی از جایگاه تقریبی آن ها، وسایل را انتخاب کنید. برای چیدمان ابتدا از وسایل اصلی با ابعاد بزرگتر شروع کنید و بقیه وسایل را مطابق با آن بچینید. به روحیات و جنسیت فرزندتان نیز در خرید وسایل دقت نمایید

نحوه ثبت پروژه طراحی اتاق خواب کودک در گروه معماری آرامو دیزاین به چه صورت است؟

شما می توانید با شماره های ۰۹۹۲۱۰۱۴۳۴۱-۰۲۱۲۲۰۹۴۳۸۰ تماس بگیرید تا کارشناسان ما مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

آیا تمامی مراحل اجرایی پروژه توسط تیم آرمو دیزاین انجام می شود؟

بله، از طراحی تا بازسازی و اجرا توسط کارشناسان ما در گروه معماری آرامو دیزاین انجام می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *